מכבי תל אביב תשוב מחר (ראשון, 20:00) לליגה אחרי פגרה ארוכה בשל המלחמה ותתארח אצל הפועל ירושלים במשחק במסגרת המחזור ה-6 של ליגת ONE ZERO. יממה לפני קיימה היום הקבוצה את מסיבת העיתונאים בה דיבר המאמן רובי קין.

 

"הבהרתי שאחזור. אנחנו פה, הצוות פה ואנחנו מוכנים למחר", אמר המאמן בפתח דבריו והתייחס גם לעבודה של מכבי בתקופה האחרונה, "הדבר הטוב הוא שהיינו ביחד, במדינות שונות, אבל שמרנו על כושר ומגיע לשחקנים ולצוות קרדיט על כך. צברנו דקות במשחקים באירופה אז אין תירוצים. זה יוצא מהכלל שניצחנו 3 משחקים בהתחשב בכך שנאלצנו לנסוע, לחזור, מגרשים שונים, תנאי אקלים שונים. זה הישג אדיר מבחינת השחקנים, מגיע להם כל הקרדיט וגם לכל הצוות שעבד איתם, שמר על השחקנים בכושר שיא ומגיע על כך קרדיט לכולם".

על כך שנשאר במועדון בזמן שבמקומות אחרים היו זרים שעזבו אמר: "מה שטוב במקום הזה הוא שאנחנו עמידים ויודעים מה אנחנו רוצים להשיג. אני בכדורגל הרבה זמן ואני מנסה ליצור כאן סביבה שברגע שאנחנו כאן כל מה שאנחנו עושים הוא להתרכז בכדורגל שלנו. עם כל מה שקורה בעולם, אם זה בחודשים האחרונים או אפילו בחיים האישיים, כדורגל הוא אסקפיזם נהדר. זה מה שאני מנסה לעשות מהיום הראשון שלי פה, להנות מכדוגל ואני חושב שראיתם את זה. הביחד שיש לנו, אני חושב שזה משתלב היטב בכדורגל שלנו".

על שינויים אפשריים במשחק הקרוב בעקבות עומס המשחקים: "לא יהיו שינויים מטורפים אבל יהיו כמה. הכי חשוב זה שכאשר מישהו מקבל הזדמנות הוא צריך לקחת אותה, וכמה אנשים יקבלו הזדמנות מחר. הייתי שמח להגיד לכם יותר אבל אני צריך לשמור דברים לעצמי".

על השערים של ערן זהבי לאחרונה אמר: "אמרתי אחרי המשחק, לערן תמיד יהיו רגעים. הוא עשה את זה במשחקים האחרונים, השער שלו היה מדהים, אם יש לו הזדמנויות כאלה הוא תמיד ינסהלפגוע במסגרת. הוא מבקיע כל הקריירה, הוא יודע איפה השער, לא הייתי מזכיר את הגיל שלו כי הוא לא אוהב את זה. הוא סקורר, הייתי שם, ממש לפני שכבש הרגשתי שהוא מסוגל לייצר משהו".

על הדקות של דור תורג'מן ותחרות לכאורה מול זהבי על המקום בחוד אמר: "זה דווקא טוב לדור, הוא עולה כמעט תמיד, הוא צעיר, הוא לומד ואיך אתה יכול שלא ללמוד מערן. אני מעודד אותו תמיד ללמוד, הייתי לנו שיחה טובה לפני שנכנסתי לפה. הוא יהיה שחקן טופ, אין שאלה, הוא יכול לשחק בשמאל, במרכז והוא עדיין לומד. ככל שאתן לו יותר דקות כך אעזור לו יותר ובהחלט אעשה את זה. מה שאתה צריך לעשות אם אתה לא משחק ואתה צעיר, כשאתה עולה אתה חייב להותיר חותם. זה נכון לכל שחקן, דור עלה במשחק האחרון והשפיע. אתה צריך להיות אגרסיבי ולהראות למאמן שמגיע לך לשחק כל הזמן. הוא לא ישחק תמיד כי יש לנו את ערן אבל הוא יכול לשחק בכל מיני עמדות, הוא חלק חשוב מהעונה הזו, חלק חשוב מההתפתחות יהיה כשאני אדבר איתו ואעזור לו, ללמוד מערן ומה הוא עשה גם מחוץ למגרש. גם אני ראיתי שחקנים בכירים ואתה לומד מהם. הוא עושה את זה ואני מרוצה מאוד ממנו".

על הבחירה באבישי כהן במשחקים האחרונים אמר קין: "אין לנו מגן ימני ראשון, זה שאלה של מי משחק באותו רגע וכמו שאמרתי מי שמקבל הזדמנות צריך לקחת אותה בשתי ידיים. לכולם תהיה הזדמנות באיזשהו שלב וכשאתה מקבל אותה אתה צריך לקחת אותה".

לסיום נשאל קין על קיקו בונדוזו שלא שותף במשחק האחרון מול בריידבליק וענה: "התחושה השתנתה ביום לפני ובגלל הפציעה ייעצו לנו שעדיף שלא ישחק על המשטח הזה (סינטטי). פשוט מאוד. אנחנו רוצים לראות אותו אבל לא אבטיח לאף שחקן שיקבל מדקות כי הכל תלוי במצב המשחק. אחרי יום ראשון יש לנו כל כך הרבה משחקים כך שכולם ישחקו תפקיד משמעותי".