הלו"ז העמוס של מכבי יימשך ביום ראשון הקרוב כאשר הצהובים יתארחו אצל בני סכנין למשחק במסגרת המחזור ה-8 בליגת ONE ZERO. היום (שישי) קיימה הקבוצה מסיבת עיתונאים בה דיבר המאמן רובי קין לקראת ההתמודדות. 

עוד באתר:


קין
נשאל מה צריך לקרות הפעם כדי שמכבי לא תפגר בהפסקה כמו מול הפועל ירושלים: "אני יכול להיות כן? הייתי שמח שהיינו בפיגור. זו הפעם הראשונה שהחבר'ה התמודדו עם זה. מה שאמרתי במחצית הוא שזה המקום שבו אפשר להראות אופי, שבו בונים קבוצה. שום דבר לא יהיה נוח לעולם, אז באופן מוזר הייתי שמח שפיגרנו כי באמת רציתי לראות את האופי האמיתי שיש לנו. הקבוצה שאני מנסה לבנות ומה שאני מנסה להשיג באימונים זה את זה, שכשאשר דברים הופכים לקשים יש לנו את האנשים שמושכים אותנו וזה קרה. האם היינו ראויים להיות בפיגור? לא, אבל זה קרה וזה יקרה שוב גם בהמשך. הם יודעים שאם זה יקרה שוב יש לנו את האופי לצאת מזה. הייתי יותר מרוצה מהניצחון הזה לעומת ניצחונות של 0:5 או 0:4".

עוד אמר המאמן לקראת המפגש מול סכנין: "משחק קשה, כל משחק תמיד יהיה מאתגר. כמו במשחק האחרון כנראה שנחזיק יותר בכדור אבל זו קבוצה שיכולה לגרום לך לבעיות. אנחנו צריכים להיות מוכנים, כמובן להתרכז בעצמנו, אני ממשיך לומר את זה לשחקנים. נעבוד בימים הקרובים על איך למנוע מהם לכבוש שערים, אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לכבוש אבל אנחנו צריכים להפסיק לספוג, זה עניין של ריכוז ואנחנו סופגים יותר ממה שהייתי רוצה. זה גם עניין של סיכון ותגמול, אם אתה משחק בדרך מסוימת היא תהיה מסוכנת לעיתים. אנחנו צריכים להתרכז במה שאנחנו טובים בו, לשמור על הכדור, להיות אגרסיביים ואם נעשה את זה ננצח יותר משחקים מאשר נפסיד".

על ההתרשמות מאבישי כהן סיפר קין: "הוא בחור נהדר, הוא תמיד רוצה ללמוד, להשתפר בכל יום וראיתי שיש לו יכולות. הוא התחיל להראות אותןף כמו כולם גם לו יש תחרות, הוא ואיבן (מאסון) דוחפים אחד את השני וזה רק מחזק את הקבוצה. הוא עושה עבודה טובה מאוד, הוא מקשיב למה שאנחנו רוצים, שינינו דברים קטנים במשחק האחרון והוא עשה את זה היטב. הוא יכול ללכת קדימה ובהנעת הכדור מאחורה היינו צריכים לשנות משהו ומה שאני אוהב בו הוא כשאתה אומר לו משהו הוא עושה זאת ומקשיב".

על השאלה עד כמה הוא מרוצה מפתיחת העונה של מכבי וההישגים באירופה אמר: "אני שמח עבור הקבוצה אבל אני לא חושב על זה אלא על המשחק הבא. אתה טוב כמו המשחק האחרון שלך והמשחק הבא תמיד הכי חשוב. אמשיך לדחוף את השחקנים להצליח, המשחק ביום ראשון חשוב יותר מבחינתי. אם האוהדם מרוצים מפתיחת העונה שלנו אני שמח אבל אנחנו תמיד חושבים על המשחק הבא".

על התחרות בעמדת השוער ומעמדו של רועי משפתי אמר: "המקום של אף אחד לא בטוח, אני רוצה תחרות ובכל העמדות יש תחרות כי זה דוחף תמיד את כולם. אין מספר 1, לכל אחד יש סיכוי והם יקבלו הזדמנות, ורועי יקבל הזדמנות".

לאחר מכן התייחס המאמן גם לאפשרויות הרבות שיש לו בכנף ימין וענה: "זו העבודה שלי, לנהל אותם. יהיו הרבה משחקים בקרוב, אני אגיד שוב שלכולם תהיה הזדמנות. אני חושב שדן ביטון היה פנטסטי, כשהוא עלה במשחק האחרון אני חושב שהוא שינה את המשחק, את הדרך בה אנחנו משחקים, החוכמה שלו. חשבתי שגם גבי (קניקובסקי) היה מדהים, בעיקר במחצית השניה, כשהוא שיחק כ-6. הוא שיחק בצורה יוצאת מן הכלל, הוא קורא את המשחק מצוין, שניהם שינו את המשחק וזו הסיבה שניצחנו".

על ההחלטה להשאיר את רוי רביבו מחוץ לסגל במשחק האחרון אמר קין: "רציתי לתת לנו מנוחה. הוא היה טוב מאוד, שיחק הרבה משחקים יחסית למישהו כל כך צעיר. דיברנו על איך הוא מרגיש, הוא לא ישן טוב בימים שלפני בנסיעה. גם דוידזאדה מצוין, מקצוען אמיתי, ורציתי לתת לו לשחק. רוי שיחק הרבה, גם בקיץ, אמרתי לו בתחילת העונה שאם תהיה לי אפשרות לתת לו כמה ימים חופשיים אעשה את זה וזה היה זמן מושלם לכך".