המסע ההיסטורי של מכבי בקונפרנס ליג יגיע בקרוב (חמישי, 19:45) לשיא חדש. הצהובים יתארחו אצל אולימפיאקוס למשחק הראשון מבין שניים בשלב שמינית הגמר של המפעל ורגע לפני שזה יקרה הגיע הזמן לערוך היכרות קצת יותר מעמיקה עם היריבה שנפגוש ביוון. 

אולימפיאקוס היא כמובן שם מוכר מאוד בכדורגל האירופי וגם לנו יש היסטוריה מולה. רובכם בוודאי זוכרים את המפגש מול היוונים לפני קצת יותר מעשור (עונת 2010/11) במוקדמות הליגה האירופית. אז מכבי הצליחה לעבור את היריבה החזקה לאחר ניצחון 0:1 בבלומפילד משער של רוברטו קולאוטי (2:2 בסיכום שני המשחקים, מכבי עלתה בזכות שערי חוץ). 

לפני מכבי: תחילתו של מומנטום חיובי?

היוונים הגיעו לשמינית גמר הקונפרנס ליג לאחר שאת מרבית העונה האירופית שלהם העבירו בליגה האירופית וסיימו במקום השלישי בבית שכלל את ווסטהאם, פרייבורג ובאצ'קה טופולה. לאחר שנשרו לשלב הנוקאאוט של הקונפרנס הם השלימו ניצחון 0:2 על פרנצווארוש מהונגריה בסיכום שני המשחקים, כאשר מול ההונגרים אולימפיאקוס הצליחה לייצר את אחד המשחקים הטובים שלה בשנתיים האחרונות וכזה שהפיח אצל היוונים הרבה תקווה לגבי חוזקם.

למעשה, היכולת של אולימפיאקוס לאחרונה היא ניגוד די גדול לעומת האכזבה הגדולה מהעונה שעברה, אז כזכור הפסידו היוונים בין השאר למכבי חיפה במוקדמות ליגת האלופות. לאחר התוצאות אשתקד, סגל השחקנים עבר שינוי משמעותי ועימו כמובן גם ההרכב הפותח, ולכך נגיע בהמשך.

בכל הקשור לליגה המקומית, המועדון מפיראוס מדורג ערב המפגש מול מכבי במקום השלישי בטבלה. המאבק ביוון צמוד מאוד העונה ואולימפיאקוס מפגרת ב-3 נקודות בלבד מהמוליכה פאוק סלוניקי ובשתי נקודות מהאלופה א.א.ק אתונה, שנחשבת אף היא לקבוצה איכותית מאוד.

המקום שיארח את המשחק הראשון מול מכבי הוא איצטדיון קאראיסקאקיס בפיראוס (עיר שהיא למעשה חלק ממטרופלין הבירה אתונה) המכיל כ-33 אלף מקומות. כמיטב המסורת היוונית גם איצטדיונה של אולימפיאקוס ביתי וחם מאוד ולא צפוי לעשות חיים קלים לשחקנים של רובי קין.

צילום: Olympiacos FC Facebook ()

אלוף הליגה האירופית על הקווים

מבחינה מקצועית עמדת המאמן באולימפיאקוס ממש לא יציבה לאחרונה ומי שמוביל כעת את הקבוצה הוא הספרדי חוסה לואיס מנדליבר. הוא מונה לתפקיד רק לפני כחודש במקומו של קרלוס קרבחאל הפורטוגלי שפוטר מתפקידו לאחר כ-3 חודשים בלבד. מי שפתח את העונה היה בכלל הספרדי דייגו מרטינס שפוטר גם הוא בעקבות פתיחת עונה מאכזבת. 

על אף חילופי המאמנים הדחופים, עושה רושם שאולימפיאקוס נמצאת בעיצומו של מומנטום חיובי תחת מנדליבר. מדובר באיש מקצוע שאימן במשך שנים בליגה הספרדית הראשונה ובעונה שעברה רשם את הישג השיא בקריירה כשזכה עם סביליה בליגה האירופית. תחת מנדליבר אולמפיאקוס היא קבוצה שאוהבת ללחוץ גבוה את יריבותיה, לייצר קצב גבוה באמצעות הנעת כדור מהירה, אך גם כזו שתשאיר את הרגליים ברגלי השחקנים כמה שיותר. המערך בו משחקת הקבוצה הוא לרוב 3-3-4 או 1-3-2-4, ונראה שמנדילבר אוהב להציב ב-3 בעמדות הקדמיות של הקישור שחקנים זריזים עם דריבל טוב.

צילום: Olympiacos FC Facebook ()

השמות הבולטים בסגל

הסגל של אולימפיאקוס כולל כמובן לא מעט שחקנים איכותיים ואפשר למצוא בו את הקיצוני דניאל פודנסה, שהיה בעבר שחקן משמעותי בוולבס מהפרמיירליג, הפליימייקר היווני המוכשר קונסטנטינוס פורטוניס והקיצוני גיאורגיוס מאסורס. את המקום בחוד תופס לרוב החלוץ המרוקאי איוב אל-קעבי, שדחק לספסל את יוסף אל-ערבי הוותיק. אל-קעבי הוא מלך השערים של הליגה היוונית עד כה עם 15 כיבושים העונה. הקשר האחורי צ'יקיניו, שהגיע מבנפיקה, נחשב גם הוא לכוכב די גדול ומי שהוא כנראה השחקן בעל הקריירה המרשימה ביותר בסגל היווני הוא סטבן יובטיץ', שבגיל 34 עולה בדרך כלל מהספסל. 

גם החלק האחורי של היריבה נחשב לפחות על הנייר לאיכותי מאוד וכולל את הבלמים פאניוטיס רצוס, שניחן ביכולת טובה מאוד גם עם הכדור וגם בלעדיו, ואת דויד קארמו, שהגיע בהשאלה מפורטו. שחקן משמעותי נוסף הוא המגן הימני הברזילאי רודיניי, דריבליסט מוכשר שמצליח לייצר לא מעט מצבים מהאגף שלו. מי שמשתייך אף הוא לסגל הקבוצה הוא הישראלי דורון ליידנר, שחוזר ממש בימים אלה מפציעה ארוכה, אך הוא אינו רשום בסגל למשחקים באירופה ובכל מקרה לא יפגוש את מכבי. 

צילום: Olympiacos FC Facebook ()