הפלייאוף העליון לעונת 2023/24 יצא לדרך הערב כשמכבי תל אביב אירחה את בני סכנין במסגרת המחזור ה-27.

עם פער של 7 נקודות על חיפה ושבוע לפני המפגש בין השתיים הצהובים של רובי קין עלו בהרכב שכלל את משפתי בשער. עידו שחר המשיך לקבל קרדיט בעמדת המגן הימני ופתח לצידם של עידן נחמיאס, אנריק סבוריט ורוי רביבו. יוריס ואן אובריים פתח בקישור יחד עם דור פרץ וגבי קניקובסקי. אושר דוידה, מילסון וערן זהבי סגרו את חוליית ההתקפה.

מחצית ראשונה

כבר בדקה ה-2 רשם זהבי הזדמנות ראשונה אחרי שדוידה במסירת רוחב מצא את זהבי אבל הבעיטה שלו נעצרה אצל השוער. דקה לאחר מכן סבוריט בעט מ-5 מטרים אבל שוב אבו ניל הצליח למנוע שער בטוח.

מכבי המשיכה לסכן את שערו של אבו ניל ועוד לפני הדקה ה-10 דור פרץ רשם הזדמנות שלישית של הצהובים באחד על אחד ששוב מצאה את שוער סכנין עם ידו על העליונה.

מכבי המשיכה להראות טוב ולתקוף בעיקר מצד ימין עם עידו שחר ואושר דוידה. בדקה ה-16 זהבי בעט מהאוויר כדור נהדר שמצא את אבו ניל שעד כה השאיר את שער סכנין נקי.

בני סכנין רשמו את הניסיון המסוכן הראשון שלהם בדקה ה-38 כשזהאי אחמד ניצל יציאה לא טובה של משפתי לקרן ונגח מקרוב לשער, סבוריט הציל מקו השער את הצהובים מספיגה בניגוד לכל מהלך המשחק.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה באותו הרכב שפתח את המשחק והמשיכה את הלחץ עוד מהמחצית הראשונה. בדקה ה-52 ערן זהבי כמעט וניצל טעות בהגנה של סכנין אבל הבעיטה שלו מ-16 מטרים חמקה מהקורה.

בדקה ה-62 מילסון שיגר מהאוויר מ-20 מטרים טיל אוויר אוויר שמצא את אבו ניל מוכן ברגע האחרון.

בדקה ה-68 סכנין יצאה למתפרצת אחרי חטיפת כדור ובסיומה זהאח אחמד כבש לאורחים, אבל התערבות ה-VAR קבעה עבירה שנעשתה עוד לפני השער על גבי קניקובסקי והשופט אביעד שיולוח ניגש למסך וקבע שהשער מבוטל.

מן העבר השני בדקה ה-75 מכבי יצאה למתפרצת כשקניקובסקי העביר רוחב שעבר את כל הגנת סכנין אבל דור תורג'מן שנכנס שתי דקות לפני כן במקום אושר דוידה בעט מ-3 מטרים מעל לשער.

בהמשך גם יונס מלדה נכנס במקומו של יוריס ואן אובריים ומכבי המשיכ הלחפש את שער היתרון שכל כך הגיע לצהובים. בדקה ה-81 בסיומה של התקפה מצד ימין עם מילסון תורג'מן מצא את עצמו חושפי לבעיטה שעלתה מעל למשקוף.

זה לקח 89 דקות של מתח, עצבים ואין ספור הזדמנויות ובסוף זה הגיע. התקפה של הצהובים במרכז המגרש הסתיימה במסירה של מילסון לדור פרץ שעצר את הכדור על החזה והפציץ את הרשת העליונה של אבו ניל. 0:1 למכבי!

בתוך תוספת הזמן מלדה פרץ לרחבה והוכשל. זהבי בעט את כדור העונשין מ-11 מטרים וקבע את תוצאת המשחק. 0:2 למכבי! וקבע את תוצאת המשחק.