הפרק המפואר של אנריק סבוריט במכבי יסתיים בקרוב לאחר ששחקן ההגנה הספרדי הודיע היום (שישי) שיעזוב את מכבי בסיום העונה. סבוריט ערך מסיבת עיתונאים מרגשת בקריית שלום בה מסר את החלטתו וסיפר על שש השנים הנפלאות שלו במועדון. 

מי שפתח את האירוע היה המנכ"ל בן מנספורד שאמר: "אנחנו כאן הבוקר כדי לדבר על סבו. אני זוכר אותו ואת ז'איר מגיעים, הייתי מאושר לחזור לפה ולראות אותו עדיין כאן. הוא בחור מיוחד, הוא חיבק את מה שמכבי היא ואתה המכביזם ואני שמח מאוד שהוא עוזב עם כמות משמעותית של תארים ו-3 אליפויות. בשם המועדון ובשמי אני רוצה לומר תודה גדולה גם לג'נירה ולוקאס, כשאתה זר ומגיע למועדונים ובעיקר למועדון המיוחד הזה, זה לא קל. יש ימים קשים והיו לנו ימים קשים בזמן שסבו היה פה אבל לראות איך המשפחה חיבקה את המועדון הזה ואת המדינה הזו, מגיעה גם להם תודה".

לאחר מכן סבוריט פתח את דבריו ולא הצליח לעצור את הדמעות: "מחר יהיה המשחק האחרון שלי במכבי תל אביב. בחודשים האחרונים כולם מדברים על זה שזו אולי העונה האחרונה שלי. אני רק רוצה להגיד כמה מילים למועדון ולאנשים שדאגו לי פה. אני זוכר את היום הראשון שלי פה, בשדה התעופה כשראיתי את שלומי עם הכובע הצהוב. היינו בפקק של שעה והבנתי לאן אני מגיע. אני צריך להגיד לו תודה כי הוא דאג לי להכל. לא דיברתי אנגלית בכלל. גם האישה שפה, נעמה, היא עשתה הכל בשבילי, בשביל המשפחה שלי. לזכות באנשים כמו נעמה, זה מדהים. נתנה הכל מהלב כדי לעזור לאשתי ולי. אני רוצה גם להגיד משהו ללינה ועידן, יש להם עבודה קשה מאוד עם הזרים והם עוזרים בהרבה דברים שאף אחד לא רואה, אבל נמצאים בכל יום כדי לעזור לנו. גם לאיש שלי יואב, כל מה שהייתי צריך הוא היה שם. כל דבר קטן, הוא עוזר לך, לא רוצה כלום בתמורה. אני לא יודע להסביר מה יואב בשבילינו. אני לא מדמיין את מכבי בלעדיו".

"אני רוצה להודות גם לכל האנשים שעובדים פה, עופר, דניאל לוי, אולי אני שוכח עוד כמה", הוסיף, "בן, שכשהגעתי לכאן רק אמרתי לו שלום ועכשיו אני יכול להילחם איתו קצת על איך אנחנו צריכים לשפר את המועדון או מה הוא יכול לעשות. לצוות שלנו, מדהים איך הם שינו את התחושה של האנשים והמועדון אחרי שנים קשות. הם הביאו אווירה שהיא אחת הסיבות שזכינו באליפות. דיברתי כבר עם השחקנים אבל לכל השחקנים ששיחקתי איתם, הם נתנו הכל לי ולמשפחתי. גם לבחור הזה, דניאל טננבאום, פגשתי אותו ביום הראשון והיום הוא פה והוא נתן הכל כדי לעזור לי, למשפחה, לאמא שלי, לכל אחד. אחת הסיבות שהייתי פה 6 שנים זה כי אנשים כאלה היו איתנו. בטוח ששכחתי עוד אנשים אבל יש פה אנשים חשובים שגרמו לי לבוא לפה כל יום ולתת את הטוב ביותר שלי. כמובן שגם לכל האוהדים, על התשוקה שהראו כל משחק, שמו עלינו לחץ שזה דבר חשוב מאוד ומה שהם גרמו לי להרגיש במועדון עם השירים, האהבה ברחוב, היחס שקיבלתי בישראל. כל אדם שפגשתי ולא משנה הצבע, הדת, גרם לי להרגיש שזו המדינה שלי אז תודה רבה".

לאחר מכן נשראל סבוריט האם האמין שתהיה תקופה כזו בישראל ואמר: "בחיים לא. לא ידעתי כלום על מועדון הכדורגל, אבל עשיתי כמה שיחות וכולם אמרו דברים מאוד טובים על מכבי ועל ישראל, וגם בן היה פה, איביץ', גרמו לי להרגיש שאהיה חשוב. והנה עברו 6 שנים, לא ציפיתי אבל אלה היו הרגעים הכי טובים שלי בכדורגל, בוודאות".

על ההחלטה לעזוב כעת סיפר: "זה הרגע הנכון, היה חשוב מאוד לזכות באליפות וזה הרגע המתאים. הפרק שלי פה נגמר, אני צריך לנסות דברים חדשים בכדורגל. החבר'ה הצעירים צריכים להראות שהם מוכנים למועדון הזה. לא חשבתי שאהיה פה 6 שנים ואחרי הזמן הזה חשוב לשנות את החשיבה, את המטרות. הרגשתי שזה הרגע".

כשנשאל מה הרגע הכי טוב שלו במכבי ענה: "שאלה טובה, היו הרבה רגעים טובים. לבוא לפה כל יום, יש אנשים שנשארים רק שנה-שנתיים, אבל אנשים כמו דור פרץ, שרן, גולסה, אופיר, יונתן כהן. זה חדר הלבשה מיוחד. ובטח כשאתה לוקח תארים זו ההרגשה הכי טובה. לעבוד עם מאמנים כמו שהיו לנו. היו הרבה רגעים קטנים שהפכו את המועדון הזה למיוחד".

על הבחירה במכבי מלכתחילה סיפר: "אחת הסיבות שהגעתי לפה זה כי אמרו לי שנשחק באירופה וצריך להילחם על כל התארים. תמיד בתחילת עונה אמרתי שאני רוצה לזכות בכל תואר אז זה שינה את החשיבה שלי. בשבועות הראשונים לא הבנתי לאן הגעתי אבל אחר כך הבנתי שאני פה כדי לזכות בהכל. הם גרמו לי להרגיש שאני צריך להיות הטוב ביותר בישראל, רעב יותר, להראות אופי, שינו את החשיבה שלי על כדורגל ועל מה אני רוצה. זה מדהים".

על ההודעה לחבריו לקבוצה מוקדם יותר היום אמר: "הם שאלו קצת, אבל עד שזה לא היה סופי הם לא ידעו. הם הודו לי על מה שנתתי למועדון ואמרתי להם תודה על כל מה שלא רואים במגרש, כשלקחו אותי למשפחות שלהם והקלו את החיים בישראל. עזרו לי בהרבה דברים, דברים קטנים, הרבה מהם שיחקו בחוץ אז הם יודעים מה זה להרגיש זר. אחת הסיבות שהייתי פה 6 שנים זה חדר ההלבשה הזה והאנשים שעובדים במועדון".

סבוריט נשאל גם הסיבות שנשאר תקופה ארוכה כל כך בארץ ומה היה מספר לזר שמגיע לכאן על מכבי וענה: "אחת הסיבות היתה השנתיים הראשונות שזכינו באליפות והתחושה המדהימה עם האוהדים, אחר כך היתה קורונה, עזרו לנו הרבה, אשתי היתה בהריון וכל אחד עשה משהו כדי לעזור לנו. מזג האוויר מדהים, אני תמיד אומר כי בחוץ לא רואים את זה על ישראל, אבל זו מדינה שאפשר להנות בה מהחיים, ואם יש לך מזל ויש לך את האנשים שהזכרתי קל להיות פה. עכשיו אלה זמנים קשים אבל מה שאני יכול להגיד זה שהישראלים כל כך נחמדים, להיות זר במועדון הזה זה מדהים. ביום הראשון יש אנשים סביבך שיעזרו לך בחיים, זו מדינה מדהימה, אפשר להנות מאוד מחוץ לכדורגל ואם אתה מרוכז בכדורגל ובעבודה שלך אפשר לצבור חוויות מדהימות כמו לזכות בתארים, אוהדים שיכולים לעזור לך בכל יום במגרש ומחוצה לו, הכל טוב במועדון הזה".

על העונה האחרונה של מכבי אמר: "זה היה קצת קשה כי השנה הזו היתה משוגעת, עברנו דברים מטורפים, אבל אחת הסיבות להצלחה היא האופי של חדר ההלבשה, האנרגיה של הצוות, המועדון עבד ביחד וזה הקל. היה קשה כי הייתי בלי המשפחה שלי אבל צריך להילחם עם עצמך ואני תמיד אמרתי שאני פה לשחק כדורגל. בסוף לקחנו את מה שאנחנו ראויים לו, עשינו עבודה טובה לאורך כל העונה".

כשנשאל האם חשב על המשחק מול ריינה מחר והמפגש עם האוהדים אמר: "הייתי כל כך מרוכז בזה, בלא לבכות. אני רוצה לשחק מחר, לנצח, לא לספוג שער, בשבילי זה חשוב מאוד ולסיים את העונה בניצחון".

כנשאל על הצעד הבא שלו בקריירה סיפר: "אני לא יודע, הכדורגל כל כך קשה, אתה אף פעם לא יכול לדעת אבל בטוח שמה שנחליט עם המשפחה שלי יהיה טוב".

לסיום נשאל סבוריט מי 3 השחקנים הטובים ביותר ששיחק איתם, אך התקשה מאוד לבחור ורק אמר: "הייתי אומר גולסה, בשיאו הוא שחקן טופ שאני אוהב מאוד. זה קשה מאוד לבחור".