הקמפיין האירופי של מכבי תל אביב יחל ביום חמישי הקרוב (20:00 שעון ישראל) במשחק חוץ נגד פרנצווארוש ההונגרית במסגרת סיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. הצהובים יפגשו יריבה שנחשבת לקבוצת פאר בכדורגל ההונגרי (הוקמה ב-1899) וגם לפופולרית ביותר במדינה. כדי להכיר אותה טובה יותר פנינו לעיתונאי תומאש מורטימר מהאתר HungarianFootball.com שסיפר מה צפוי לולדימיר איביץ' ושחקניו במפגש שייערך בעיר בודפשט.

עוד באתר:

"פרנצווארוש איבדה את הכוכב הגנאי שלה, הקשר ג'וזף פנטסיל, שעבר לגנק הבלגית, כך שעכשיו שחקני המפתח שלה עם הקשר סטפן ספירובסקי ממקדוניה ופרננדו גוריאראן מאורוגוואי. בהגנה בולטים שחקן נבחרת הונגריה ממוצא ניגרי קנת' אוטיגבה והסלובני מיחה בלאז'יץ'. הם חזקים מאוד והם מהווים כוח עבור הקבוצה", סיפר מוריטמר.

דול (צילום: fradi.hu) ()

ומה לגבי הצד ההתקפי? "הקפטן דניאל בודה, שמאז 2012 כבש 82 שערים ב-178 הופעות, יפתח כמעט בוודאות לצד החלוץ האיטלקי דוידה לנזאפאמה", הוסיף, "האיסלנדי קיארטסן פינבוגסון הובא כאופציה השלישית בהתקפה".

מי שמוביל את ההונגרים הוא המאמן הגרמני תומאס דול שנמצא במועדון מאז 2013 והוליך אותו לאליפות אחת (2015/16) ושלושה גביעים מקומיים (2014/15, 2015/16, 2016/17). כשחקן הוא עשה קריירה מרשימה במדי קבוצות כמו לאציו, המבורג, איינטרכט פרנקפורט וגם נבחרת מזרח גרמניה ונבחרת גרמניה לאחר איחוד המדינה. כמאמן הוא עבד בהמבורג, בורוסיה דורטמונד וגנצ'לרבילג'י הטורקית.

"דול הוא אדם מלא חיים. הוא אגרסיבי מאוד כלפי הקבוצה שלו והשופטים, אבל השחקנים אוהבים אותו מאוד ויש לו גם צד רך יותר", גילה מורטימר. על סגנון המשחק של פנרצווארוש תחת דול הוסיף: "יש בעיקר דרך אחת בה הם אוהבים לשחק. לשמור את הכדור בעיקר על הקרקע, אבל בקצב מהיר ולנסות ליצור בידודים בכנפיים כדי ליצור מצבים של אחד על אחד. זו שיטת משחק מאוד ישירה, אבל לאו דווקא על כדורים ארוכים".

המשחק מול מכבי יערך באיצטדיון 'גרופאמה' המודרני. ב-2014 אירחה פרנצווארוש את צ'לסי האנגלית במשחק שחנך את האיצטדיון ומי שכבש את השער הראשון בו, לזכות פרנצווארוש, היה הקשר הוותיק זולטאן גרה, ששיחק בפרמיירליג במדי פולהאם ו-ווסט ברומיץ'. מורטימר מספר כי האוהדים של הקבוצה אקטיביים מאוד: "הם רועשים מאוד וכשהם בשיאם הם בין הקהל הטובים באירופה. אני מאמין שיהיו כ-15,000 צופים במשחק".

ומה לגבי הסיכויים של ההונגרים במפגש הכפול נגד מכבי? "אם פרנצווארוש תהיה במיטבה היא תוכל לנצח, זו קבוצה מאוד מאוד מוכשרת. מצד שני, ההיסטוריה שלה באירופה תחת דול לא היתה טובה עד כה ואני לא רואה סיבה מדוע זה ישתנה דווקא עכשיו".

עוד כמה עובדות

  • הכינוי של פרנצווארוש הוא 'פראדי", שמגיע מקיצור השם Franzstadt Ferencváros, המחוז התשיעי של העיר בודפשט. הקבוצה מכונה גם הנשרים הירוקים בשל צבעי הירוק-לבן של מדיה.
  • המגן מרסל הייסטר, ששיחק בבית"ר ירושלים בשתי העונות האחרונות, הצטרף הקיץ לפרנצווארוש.
  • לקבוצה היסטוריה עשירה בכדורגל האירופי וב-1964/65 היא הגיעה לגמר גביע ערי הירידים (שהפך בהמשך לגביע אופ"א) לאחר שגברה בדרך 0:1 על יובנטוס. בגמר היא נכנעה 3:0 לדינמו קייב.
  • פרנצווארוש גם היתה הקבוצה ההונגרית הראשונה שהעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות (1995/96).