מאמן הצהובים יודע כי קבוצתו היא המטרה עבור כולן ובפרט עבור יריבתו ביום ראשון: "אנחנו אלופים וראשונים בליגה כרגע"

קצת יותר מחצי עונה עברה וביום ראשון הקרוב (בלומפילד, 20:50) מגיע רגע חשוב בו נפגשות שתי המובילות ראש בראש. במסיבת העיתונאים שנערכה היום (חמישי) לקראת המפגש המסקרן עם הפועל באר שבע, שוחח פאולו סוזה על האתגר המחכה לקבוצתו: "כשאתה אלוף זה קשה כי מאז שנת 2000 מכבי חיפה הייתה דומיננטית, זכתה ביותר תארים והם היו רגילים גם לזכות וגם לשחזר את הזכיות האלו. אנחנו נמצאים כרגע בתהליך בו קשה לקחת תואר נוסף ואנחנו יודעים זאת כבר מההתחלה. זה טבעי שכולם מחכים לכישלון של מכבי ת"א כי אנחנו האלופים. לרוע מזלה של באר שבע אנחנו האלופים לכן הם רוצים לנצח אותנו אבל אנחנו גם מוליכים את הטבלה".

סוזה פירגן ליריבה שעושה עונה טובה עד עכשיו: "בהשוואה לעונה שעברה לבאר שבע יש כרגע שש נקודות יותר ממכבי ובנוסף לזה למקום השני בעונה שעברה היו 11 נקודות פחות ממה שיש לב"ש כרגע. לבאר שבע יש מספרים של אלופים ומגיע להם כל הקרדיט כי הם מצליחים יפה מאוד". במקביל למספרים של ב"ש המאמן התייחס להישגי ההקבוצה עד כה: "גם לנו יש מספרים טובים ואנחנו רוצים להתגאות בהם ולשמור על כך. 50 נקודות ב-20 משחקים זה משהו שלא הרבה קבוצות באירופה הצליחו להשיג. בנוסף, וזה הישג נוסף למועדון, ההצלחה ב-'אירופה ליג' שם בפעם הראשונה עברנו את שלב הבתים וצברנו 11 נקודות. ניצחנו גם במשחקי חוץ וזה מבטא משהו שחשוב לנו להטמיע הן בקרב השחקנים והן בקרב האוהדים – תרבות חדשה שאנו מנסים ליצור. תרבות זה לא רק לנצח משחק אחד, אלא צריכים לעשות זאת שוב ושוב. אנו גאים בכל מה שאנחנו עושים עד כה ושואבים מכך את הביטחון שאנחנו צריכים במסגרת התהליך שעדיין עומד לפנינו".

סוזה גם דיבר לקראת המשחק מבחינה מקצועית וניתח את היריבה ואת מה שהוא מצפה לשחקניו: "מי שמסכן אותנו יכול לספוג שערים וב"ש זו לא קבוצה שמסכנת הרבה. במידה ואני צריך לנתח אותם לפני המשחק אני חושב שבאר שבע תמשיך באותו הקו. יותר מ-50% מהשערים שלהם נכבשים ממצבים נייחים בהם הם ממש חזקים כשיתר השערים נכבשים במשחק ישיר לכן הם לא מסכנים הרבה. מוטלת עלינו האחריות לסכן כי אנחנו קבוצה שרוצה ליזום, ליצור תנועה במשחק, ליצור מצבים ולהבקיע שערים שיעניקו לנו ניצחונות ואני מקווה שכך יהיה ביום ראשון".

"על מנת למנוע מהם להבקיע ממצבים נייחים אנחנו צריכים להיות דומיננטיים ולא לתת להם את ההזדמנות לזכות במצבים נייחים. אם אנחנו דומיננטים ונמצאים מחוץ לאזור הרחבה שלנו לא ניתן להם את האפשרות אך אנחנו עובדים על זה למרות הכל. אני חושב שהקבוצה מתקדמת מבחינה התקפית והגנתית בכל מה שקשור למצבים נייחים".

המאמן מכיר בחשיבות המשחק אך בטוח כי גם אחריו יישאר על מה לשחק: "זה אולי משחק של שש נקודות אך ניצחון או הפסד לא יחרוץ את דינה של הליגה בשלב זה כי יש עוד הרבה נקודות בקופה. על מנת לזכות בתואר צריך עקביות בכך שאתה מנצח משחק אחרי משחק וב"ש כרגע עושים זאת לכן הם יריבים טובים. אני חושב שהמפתח של המשחק בראשון הוא שאנחנו משחקים בבית ואני מקווה שהאוהדים שלנו יתמכו בנו לאורך כל המשחק ובכל השחקנים לא רק חלקם עובדה שתעשה הבדל גדול".

סוזה דיבר גם על החלוץ מונס דאבור שעזב את הקבוצה לטובת גראסהופרס השוויצרית: "אם זו טעות או לא אני לא יכול להחליט עבורו. כשהגעתי לקבוצה, מונס סבל מפציעה במשך 3-4 חודשים, התחלנו לעבוד איתו והוא עשה התקדמות יפה. הוא מקצוען טוב, עובד, מתפתח ומההתחלה אמרתי למועדון שמדובר בשחקן להווה ולעתיד המועדון הזה. אנחנו מחפשים לבנות דברים טובים לכן הוא מבחינתי אחד השחקנים החשובים שעזב. אך מרגע שהוא עזב, כפי שאני תמיד אומר – 'השחקנים שלי כאן תמיד טובים מאלה שאינם בקבוצה. אני מאחל לו כל הטוב בעתיד לעשות קריירה טובה ואני בטוח שהוא ישיג דברים טובים, יש לו כישרון ומנטליות לעשות זאת. כרגע אני ממוקד בשחקנים שיש לי, הם הכי טובים ועד עכשיו הם הראו לי שכדאי לסמוך עליהם, הם הרוויחו את כל מה שאנחנו עושים".

http://www.youtube.com/watch?v=m21iKqQT3eM

הקפטן שרן ייני הוסיף לקראת המשחק: "אנחנו מבינים שזה סקסי לדבר נגדנו כרגע ובעד ב"ש כי היא הקבוצה הקטנה שיש לה הזדמנות לקחת אליפות. זה רק גורם לנו להיות מרוכזים ומוכנים יותר לקראת המשחק וזה עושה לנו טוב. זה לא המשחק שיכריע את האליפות וכמו שאמר המאמן – יש עוד הרבה נקודות בקופה. ישנה נטייה להכתיר מהר מאוד או לומר שיש מאבק, אך בשורה התחתונה אלה דברים שמוכרעים רק באפריל או במאי".

בדיוק כמו סוזה, גם הקפטן מודע ליכולות של ב"ש במצבים הנייחים: "לגבי היערכות, אפשר פשוט לעשות פחות עבירות. אנחנו קבוצה טובה מאוד במצבים נייחים ואנחנו תמיד משתפרים. לב"ש יש גם מה לדאוג מהמצבים הנייחים שלנו במיוחד שאחד הבלמים שלהם (פאיוביץ') לא משחק".

הקפטן שגדל במועדון נשאל על שחקנים שעזבו בחלון ההעברות הנוכחי, שחקנים שגדלו במועדון או שיחקו כמה שנים במחלקת הנוער (ריף פרץ, משה לוגסי, יגיל ביטון ומאונס דאבור): "אנחנו מאוד אוהבים את כל השחקנים שעברו לקבוצות אחרות, הם היוו פקטור משמעותי מכל הבחינות גם חברתית וגם מקצועית. אנחנו רוצים הרבה שחקני בית בקבוצה ואני מאמין שנראה יותר ויותר בשנים הבאות".