שבוע למשחק העונה מול הפועל ב"ש והאוירה מתחממת. מליקה: "אין מה לעשות, אנחנו יותר טובים מהם"

מכבי תל אביב היתה "חמה" על הפועל באר שבע. כל השבוע היא קראה כותרות בכל עיתון ומקומון על עצירתה המתוכננת והשחקנים של אברם גרנט לא אהבו שעושים כותרות על חשבונם. בתום תשעה מחזורים של העונה, הקבוצה אחזה במאזן מושלם והיתה רחוקה ניצחון אחד מלהשוות את השיא שלה עצמה מעונת 1952/53. במהלך הימים שקדמו למשחק המרכזי של המחזור אסף היועץ המקצועי, עמנואל אופיר ז"ל, חומרי "תעמולה" עם ציטוטים של שחקני הפועל באר שבע ותלה אותם בחדר ההלבשה. העניין סביב המשחק הגיע לשיאו עם התבטאות של רן פסח, הבוס של הפועל באר שבע, לפיה "עם אובארוב, פולוקארוב, קלינגר, מקנאקי, איציק זוהר ואבי כהן, גם הפועל ראש פינה היתה צועדת בראש הטבלה". במחנה הצהוב העדיפו שלא להתייחס יותר מידי וסיננו שהפרסומים הללו בסך הכל יחסכו את שיחות המוטיבציה לפני המשחק.

בצד האדום של המפגש ניצבה קבוצה לא עשירה במיוחד, אבל עם סגל שחקנים איכותי שהצליח להעמיד הרכב ראוי גם מול קבוצות עשירות ממנה. שמונה עשרה שנים חלפו מאז האליפות האחרונה שלה ומאז הפועל באר שבע לא רשמה פתיחה כזאת קטלנית. שבעה ניצחונות ותיקו, ואלמלא הפסד למכבי חיפה היא היתה ניצבת במקום השני, שתי נקודות בלבד ממכבי תל אביב לה מאזן מושלם. מאמן הפועל באר שבע, ויקו חדד, הסב נחת לקברניטי המועדון והקשה במיוחד על היריבות בזכות תוכנת מחשב חדשנית שניתחה את פעולות השחקנים והיריבות. הכל חיכה לרגע בו הפועל באר שבע, יחד עם הקהל הרב שלה, תחזיר את המועדון לימים הגדולים של אמצע שנות ה- 70.

במשטרה ביקשו להקדים את שעת המשחק שנערך באצטדיון ר"ג מחשש שקהל האוהדים הגדול של שתי הקבוצות יציף את קניון אילון. בערוץ הראשון ביקשו לאחר את שעת הפתיחה כדי שהמשחק יסתיים קצת לפני חדשות השבת ובמועדון רצו בכלל לוותר על השידור הישיר כדי לא לפגוע בהכנסות מכרטיסים. אוהדים, פרשנים ועיתונאים חיכו לקבל תשובה לשאלה שאולי תבאר את עתידה של עונת 1993/94: האם באר שבע היא עניין רציני. אם כן, אולי עוד תהיה לנו ליגה. אם לא, אולי כבר עדיף להפגיש את מכבי תל אביב ומכבי חיפה לשלושה משחקים ראש בראש שיקבעו את זהות האלופה.

48 שעות למשחק המרכזי גם השחקנים נכנסו לתמונה. הישאם זועבי, חלוץ הפועל ב"ש, פרגן ש"מכבי קבוצה יוצאת מן הכלל", אבל סייג "לא נשחק מולם הגנתי" ואפרים דוידי הוותיק הסביר ש"עברו הימים שקיבלנו בראש". בצד הצהוב ניר קלינגר 'פרגן' בדרכו הייחודית "אין ספק שזה משחק מול קבוצה שהיא מעל הממוצע בליגה, אבל אנחנו עדיין טובים מהם" ומאיר מליקה סיכם בקצרה: "אין מה לעשות, אנחנו יותר טובים מהם". ליגה שלמה החזיקה אצבעות למעידה של הצהובים ורק אברם גרנט לא נשמע לחוץ במיוחד: "חבר באנגליה אמר לי שלפני הדרבי במנצ'סטר כל אנגליה רצתה שהיונייטד יפסידו. זה לא עזר".

המשחק יצא לדרך. ויקו חדד העמיד קבוצה עם הרבה כח שמחקה בקלות את נוכחותם של הכוכבים התל אביבים במרכז המגרש. ההגנה של מכבי נחתכה שוב ושוב אבל בכל פעם ששחקן אדום הגיע מול אוברוב הוא התבלבל ופספס את המסגרת. רגע לפני שהפועל ב"ש יצאה עם נקודות איציק זוהר הרים כדור מאגף ואבי כהן נגח מקרוב לרשת של אסי רחמים. מכבי חזרה להיות בעלת הבית, זוהר הדביק פצצה למשקוף ונימני החל ללהטט עם הכדור. בדקה ה- 82 מהלך קבוצתי שהחל אצל אלי דריקס עבר אצל ניר סביליה ומשם לאבי נימני. נימני עמד מול השוער אבל העדיף לפרגן לאיציק זוהר שמול שער חשוף קבע את תוצאת המשחק. בסיום המשחק עקץ מנכ"ל המועדון שמעון קורק את מאמן האורחת: "אנחנו מצטערים בשביל ויקו, את המהלך הזה גם מחשב לא יכול לקלוט".