מה אומרים המספרים של שתי הקבוצות העונה, מה המאזן ביניהן בכל הזמנים ולמי בלומפילד מאיר פנים יותר? כל התשובות לפניכם

עבור מכבי 'משחק עונה' הוא מונח מוכר לאורך השנים אך משחק כזה נגד הפועל באר שבע הוא בהחלט דבר לא שגרתי. המספרים מסביב למשחק העונה אכן מיישרים קו עם המציאות בה מכבי מקבלת למשחק הזה יריבה שלא רגילה למעמד. מצד אחד משחקי העבר בין הקבוצות אמנם נוטים באופן ברור לכיוון הצהובים עם 19-43 במאזן הניצחונות ויחס שערים של 78-136. מצד שני אין במספרים אלה בכדי לרמז על מה שיקרה ביום ראשון לאור העובדה שהקבוצה מבירת הנגב כבר הספיקה לשבור כמה שיאים שלה העונה: מלבד ניצחונות על מכבי חיפה אחרי 11 שנים וניצחון חוץ על הפועל ת"א אחרי 20 שנה ב"ש מציגה את הפרש השערים הגבוה בתולדות המועדון (+24 ).

כל הדברים האלה באים לידי ביטוי בניקוד ובמיקום של ב"ש בטבלה. אחרי המחזור ה-20 היא מדורגת במקום השני בטבלה עם 47 נק' (שיא מועדון), 14 ניצחונות (שיא ביחד עם עונת 1996/97), הפסד בודד (שיא), 37 שערי זכות (שיא) ו-13 שערי חובה (רק בעונת 86' ספגה שער אחד פחות). הצהובים מצידם כמו שמאמן הקבוצה פאולו סוזה הזכיר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, נהנים גם מעונה טובה שבאה לידי ביטוי במספרים: גם מכבי באחת מעונות השיא שלה. אחרי המחזור ה-20 הצהובים עם: 50 נק' (שיא יחד עם עונת 96' ו-94') ו-16 ניצחונות כאשר רק פעמיים בשנות ה-50 הגדולות הצהובים רשמו 17 ניצחונות בנקודת הזמן הזו.

גם בכל הקשור לאצטדיון בלומפילד שתי הקבוצות יכולות למצוא סיבות לאופטימיות. מעבר למאזן הביתי המצוין של הצהובים בעונה הנוכחית במאזן המשחקים בבלומפילד נגד ב"ש הם מובילים 4-13 עם תריסר תוצאות תיקו. האורחים מצידם כבר שיחקו העונה פעמיים בבלומפילד, נגד הפועל ת"א ובני יהודה ורשמו לראשונה שני ניצחונות רצופים באצטדיון, על הפועל ת"א ובני יהודה.

בלומפילד ישחק ביום ראשון תפקיד חשוב במפגש הפסגה בין הקבוצות אך באמצע שנות השבעים היה לו תפקיד חשוב דווקא בעונות האליפות של הפועל באר שבע. תחילה בעונת האליפות הראשונה של ב"ש, 1974/75, מכבי כמעט ומנעה ממנה את האליפות ההיסטורית. שני מחזורים לסיום בעידן שתי הנקודות לניצחון באר שבע הובילה ב-3 נקודות על מכבי נתניה בטבלה וקיבלה את האפשרות לחגוג את התואר דווקא בבלומפילד מול מכבי ת"א. הצהובים ניצחו וסידרו סיום מותח לעונה אך לא קילקלו לבאר שבע זכתה לבסוף בתואר.

עונה לאחר מכן הצהובים דווקא סייעו לב"ש זכתה באליפות שנייה ברציפות לאחר סיום דרמטי מאין כמוהו לעונה. ב"ש התמודדה בבית מול מכבי יפו והיתה זקוקה לתיקו כדי לזכות באליפות. יפו שהיתה בסכנת ירידה, ניצחה 0:1 ועם שריקת הסיום השלימו בבאר שבע עם אובדן התואר כאשר הצופים נהרו החוצה והשחקנים בכו על הדשא. בסופו של דבר הבכי הפך לדמעות של אושר כאשר הגיעה הידיעה מבלומפילד. מכבי ת"א גברה 0-2 על בית"ר ירושלים שהתמודדה על התואר עם ב"ש שחגגה אליפות שנייה ברציפות. מפגש הפסגה ביום ראשון לא יכריע את גורל העונה אך החשיבות שלו אינה מוטלת בספק. הכול מוכן לתשעים דקות שבסיומן רק שני מספרים יהיו חשובים, אלו שירכיבו את התוצאה הסופית.

נתונים באדיבות ירון משעל