מכבי תל אביב מכבי חיפה


מכבי ת"א ניצחה את מכבי חיפה 1-2 במשחק קצבי ומרתק  שנעל את המחזור הראשון בליגת העל. זו הייתה הפעם הרביעית בה נפגשות שתי הקבוצות במחזור הפתיחה ובכל אחד מהמשחקים הקודמים המנצחת זכתה באליפות בתום העונה. בניגוד להרבה "משחקי עונה" וחרף העובדה שזהו מחזור ראשון ההתמודדות המסקרנת בין הצהובים לירוקים ענתה על כל הציפיות. שער מהיר של דאבור ותגובה של חן עזרא לפני המחצית הורידו את הקבוצות להפסקה בשוויון ודאבור היה זה שגם הכריע את המשחק במחצית השנייה.

המשחק נפתח עם התקפות מהירות משני הצדדים כאשר שתי הקבוצות מחפשות את השער ומכבי ת"א הייתה הראשונה למצוא אותו. שתי דקות אחרי שהחמיץ ממצב נוח קיבל מונס דאבור בדקה ה-7 כדור עומק מצוין מורד והשכין אותו בפינה של דוידוביץ. הירוקים מחיפה יצאו מהר מההלם ומיד בהתקפה הבאה חן עזרא בעט חזק למשקוף שערו של אניימה. המשחק המשיך להיות קצבי משני הצדדים עד אשר התאזן גם בתוצאה, שמונה דקות למחצית. חן עזרא הפעלתן היה בסופו של כדור רוחב מעידן ורד כדי לכבוש מהאוויר ולאזן את המשחק. דקה למחצית שמואל שיימן עלה לעזרת התקפת חיפה וכמעט הפתיע את אניימה עם בעיטה מרחוק שהייתה גם הפעולה האחרונה של המחצית.

למרות מזג האוויר החם הקצב בתחילת המחצית השנייה הקצב רק הלך והתגבר. זה התחיל עם  בעיטה מסוכנת של עזרא שאניימה הצליח להדוף ועשר דקות בתוך המחצית הרשת זזה בפעם השלישית. הצהובים החזירו לעצמם את היתרון בדקה ה-55 לאחר מהלך מהיר באגף הימני שהתחיל עם ייני ונמשך עם כדור רוחב מצוין של דהן שהשאיר את דאבור חופשי לנגוח את השני שלו במשחק. שחקני מכבי ת"א המשיכו להחזיק ברסן המשחק כאשר עטר נותר מול דוידוביץ ובעט החוצה וראדי בחן את עירנותו של השוער האורח עם בעיטה חזקה מרחוק.

מאמצע המחצית והלאה המשחק נרגע מעט כאשר שחקני חיפה מנסים לפרוץ את ההגנה הצהובה והתקפת הצהובים מנסה לעקוץ במתפרצות. תוספת הזמן הייתה מתוחה מאוד אך בסיומה הקהל הצהוב חגג ניצחון חשוב גם מבחינה מוראלית לאחר ניצחון אחד בלבד של הצהובים על מכבי חיפה ב-20 המפגשים הקודמים. ביום שני הבא יצאו שחקני מכבי ת"א למפגש חוץ נגד מכבי נתניה וינסו להשיג ניצחון שני העונה במשחק לא קל.