מכבי תל אביב בני יהודה


הצהובים חזרו מפיגור 0-2 בזכות פנדל מדויק של אלירן עטר ודחיקה מקרוב של גונזאלו אחרי החמצת פנדל של קולאוטי

שבוע לאחר הניצחון בדרבי הגדול נגד הפועל תל אביב הגיע הדרבי ה"קטן" של תל אביב מול בני יהודה ואיתו גם סיפור שונה מבחינת הצהובים. ניצול הזדמנויות כמעט מקסימלי של בני יהודה עם שערים של מרינקוביץ ואנדלובו אל מול כדור עונשין של עטר הוריד את הקבוצות למחצית עם יתרון לבני יהודה. המארחים כבר ראו את שלוש הנקודות נשארות אצלם אך תוספת הזמן האירה פנים למכבי ת"א שבוע שני ברציפות כאשר גונזאלו גרסיה היה במקום לתקן החמצת כדור עונשין נוסף של קולאוטי.

פתיחת המחצית הראשונה לא בישרה על הבאות. השליטה במגרש הייתה ברגלי הצהובים שהחזיקו בכדור ומנעו מבני יהודה לפתח התקפות. ההזדמנות הטובה ביותר הגיעה מראשו של גונזאלו גרסיה שהחמיץ במעט את משקוף שערו של אינוגבה. דווקא בתוך הדקות הטובות של מכבי ת"א הגיחה ההתקפה המתפרצת הקטלנית של בני יהודה עם ננאד מרינקוביץ שניצל עד תום את ההזדמנות הראשונה של המארחים עם בעיטה חזקה לרשת של ברק לוי.

התסריט של השער הראשון חזר על עצמו כמעט במדויק בדקה ה-24 כאשר דינו אנדלובו נותר לבד מול ברק לוי וסיים התקפה מהירה נוספת עם שער שני לבני יהודה. שחקני מכבי ת"א ניסו לחזור למשחק עם בעיטה מסוכנת מהאוויר של לוגסי אך גם עגייב מבני יהודה כמעט כבש שער נוסף למארחים. לאחר בעיטה מסוכנת של דאבור מתוך הרחבה שחמקה ליד הקורה של אינוגבה הגיעה הדקה ה-39 ודאבור היה זה שהוכשל ברחבה וסידר לצהובים כדור עונשין מ-11 מטרים. אלירן עטר הכניע את אינוגבה וכבש שער שני בתוך שבוע שהוריד את הקבוצות למחצית ביתרון 1:2 לבני יהודה.

פתיחת המחצית השנייה אותתה על שינוי קצב במשחק שהפך להיות איטי יותר כאשר המארחים הלכו אחורה והצהובים ניסו למצוא את הפרצה בהגנה. משה לוגסי היה הפעיל ביותר בשורות הצהובים בדקות הפתיחה עם שתי הזדמנויות שבחנו את עירנותו של שוער בני יהודה. אוסקר גרסיה ניסה למצוא את הפתרונות מהספסל כאשר סטרול, בן יאיר וראדי עלו בעשר הדקות הראשונות של המחצית ולאחר מכן גם גאל מרגוליס נכנס ורשם הופעת הבכורה העונה. ההתקפה של מכבי ת"א המשיכה לנסות לחדור לרחבה אך גונזאלו גרסיה ניסה גם מחוץ לרחבה ומצא שוב את ידיו המושטות של אינוגבה.

המשחק המשיך להתנהל באותה צורה ללא אירועים מיוחדים עד אשר הגיעה תוספת הזמן וכדור עונשין נוסף נפסק לזכות הצהובים לאחר הכשלה על יואב זיו ברחבה. הדרמה לא נעצרה גם לאחר הבעיטה של קולאוטי שהחמיץ ועט על הריבאונד אותו המשיך גונזאלו גרסיה לרשת. שריקת הסיום הגיעה מיד לאחר מכן ושלחה את הצהובים לשמוח על שער דרמטי ונקודה שמשאירה אותם עם ארבע נקודות משני משחקים. נקודה זו משמעה כי הצהובים עדיין לא השיגו את הכרטיס לרבע גמר גביע הטוטו אך בשבוע הבא יוכלו הצהובים לעשות זאת עם ניצחון על מכבי נתניה אותה יארחו באצטדיון המושבה.

הרכב מכבי תל אביב: ברק לוי, שרן ייני, קרלוס גארסיה (רחמים צ'קול 46), אבי סטרול, יואב זיו, משה לוגסי (מהראן ראדי 55), גל אלברמן, דור מיכה (בן בן-יאיר 55), מונס דאבור, גונזאלו גארסיה, אלירן עטר (גאל מרגוליס 65).