מכבי תל אביב בורדו


ניצחון חוץ גדול לצהובים. יצחקי ומיכה קבעו מהפך לאחר שער יתרון של ז'וסייה.

מכבי תל אביב רשמה היסטוריה בבורדו שם השיגה הערב (חמישי) ניצחון ראשון בשלב הבתים של האירופה ליג. המחצית הראשונה נפתחה בלחץ כבד של הצהובים על שערו של שוער בורדו אולימפה. בדקה החמישית פריצה של ערן זהבי מסתיימת בבעיטה מקצה הרחבה שנהדפת לקרן ע"י אולימפה. דקתיים לאחר מכן שחרר זהבי כדור מדויק ליצחקי באגף הימני שבעט לידי השוער. גם אלטמן שפתח בהרכב ניסה את מזלו בבעיטה לשער אך זו הסתיימה בידיו של אולימפה. גם הקבוצה המקומית ניסתה את מזלה כשבדקה ה- 17 רולאן שיחרר בעיטה חזקה שנהדפה ע"י חואן פאבלו, ובהמשך הגבהה של פונדייה כמעט נכנסה לשער הצהובים אך חואן פאבלו שוב הדף. זהבי ופריצה ניסו להכניע את הצרפתים בבעיטות מן האגפים אך הכדורים שלהם חלפו ליד הקורה.

6

המחצית השניה נפתחה בצורה רעה מאוד כאשר חלוץ בורדו ז'וסייה נגח בדקה ה-48 את היתרון הצרפתי וקבע 0-1 לקבוצה הביתית. הצהובים לא התייאשו והחלו לתקוף בחמת זעם. בדקה ה-53 בעיטה חופשית של זהבי נהדפה לטיבי שבעט חזק מחמישה מטרים אך הכדור נקלט ע"י אולימפה. גם בדקה ה-67 נרשמה החמצה גדולה של מכבי כשיצחקי שיחרר כדור מדויק לפריצה שמול השוער בעט חזק ליד הקורה. ארבע דקות חלפו והשבדי החזיר ליצחקי כדור רוחב מדוד אותו גילגל האחרון לרשת כדי לקבוע שוויון 1-1. הצהובים לא ידעו שובע ובדקה ה-79 שוב היה זה פריצה שהכניס כדור לדור מיכה המחליף שהוציא כדור חלש אך מדוייק שהכניע את הצרפתים וקבע ניצחון ראשון אי פעם למכבי תל אביב בשלב הבתים של האירופה ליג.

2

במחזור הבא באירופה ליג תצא מכבי למשחק חוץ בפרנקפורט (24.10.13) וכבר בראשון הקרוב יתארחו הצהובים באשדוד למשחק במסגרת מחזור הליגה החמישי.