מכבי תל אביב בורדו


עלייה היסטורית לשלב 32 האחרונות באירופה ליג נחתמה עם כדור עונשין מוצלח של זהבי

מזג האוויר הקר והגשום לא מנע מכ-12 אלף אוהדים צהובים להגיע לאצטדיון בלומפילד ולדחוף את קבוצתם במשימה שלה להגיע לשלב 32 האחרונות באירופה ליג. ההזדמנות הראשונה של הצהובים הגיעה בדקה השמינית כאשר ראדי סובב כדור חופשי סמוך לקורה. לאחר מכן הקבוצות התקשו לפתח משחק וליצור להזדמנויות עד הדקה ה-32 כאשר חואן פאבלו נקרא לפעולה עם יציאה מוצלחת שמנעה שער מדייגו רולאן. שתי ההזדמנויות הנוספות של הצהובים עד לסיום המחצית היו שייכות לברק יצחקי שנגח ובעט חוץ למסגרת של קווין אולימפה והשאיר את התוצאה מאופסת בתום 45 הדקות הראשונות.

Zahavi

הגשם רק הלך והתגבר עם תחילת המחצית השנייה אך קצב האירועים פחת ורק יצחקי היה קרוב להבקיע במהלך חצי השעה הראשונה של המחצית השנייה. הקהל הצהוב בבלומפילד חיכה עד לדקה ה-74 לאירוע המשמעותי במשחק שהיה גם השער הראשון של מכבי. הכשלה של שאלמה על דאבור ברחבה זיכתה את קפטן בורדו בצהוב שני ואדום ואת הצהובים בכדור מהנקודה. זהבי לקח אחריות ועם בעיטה חזקה הקפיץ כ-12 אלף צהובים ביציעים. במקביל ליתרון של הצהובים הגיעו לבלומפילד החדשות על התוצאה בפרנקפורט שהסירה כל ספק שהיה, מכבי תל אביב לראשונה בהיסטוריה בשלב 32 האחרונות של האירופה ליג.

Celebrations

ברבע השעה שנותרה לאחר השער לא נרשמו אירועים מיוחדים ושריקת הסיום השאירה את הצהובים במגרש וביציע לחגוג את ההעפלה ההיסטורית. הגרלת שלב 32 האחרונות תיערך ביום שני הקרוב (14:00) במשרדי אופ"א בניון, שוויץ.