מכבי תל אביב הפועל תל אביב


כדור מסובב של טל בן חיים הכניע את היריבה העירונית במשחקו הראשון של פאקו אייסטאראן

כחודש וחצי לאחר המשחק הרשמי הראשון לעונת 14/15 הגיע המשחק הראשון של מכבי בבלומפילד. פאקו אייסטאראן רשם את משחקו הראשון על הקווים כאשר מכבי התארחה לדרבי נגד הפועל ת"א במשחק האחרון בבית ב' של גביע הטוטו. על כף המאזניים היה מקום בשלב רבע הגמר של המפעל שיחל כבר בשבת הקרובה והאוהדים הצהובים מילאו את היציעים שלהם. אותם אוהדים גם חגגו בסיום לאחר שטל בן חיים כבש במחצית השנייה את השער היחיד במשחק קצבי עם לא מעט הזדמנויות.

Ben Basat

הצהובים התחילו בצורה חיובית כאשר ההזדמנות הטובה הראשונה נפלה לרגליו של בן בסט בדקה השמינית אך הבעיטה שלו נהדפה בדרך לשער. מהעבר השני ברק לוי שפתח בהרכב הדף בעיטה חזקה מרחוק של בלם המארחים יורגן קולין. בן בסט היה מעורב גם בהזדמנות הבאה של מכבי כאשר ספק הוכשל ע"י דני עמוס. הכדור התגלגל לפריצה כאשר אין שוער בשער אך רגל של שחקן הגנה מנעה שער. הפועל ת"א ניסתה גם היא ללכת קדימה כאשר ברק לוי עצר את ליאור לוי שהגיע מולו. שובל גוזלן החמיץ גם הוא תחת לחץ של קרלוס גארסיה וראדי סיים את המחצית הראשונה עם בעיטה חדה שעלתה מעל המשקוף.

Ben Haim

פתיחת המחצית השנייה הייתה שייכת לזהבי שתופקד בחוד של הצהובים. תחילה בעיטה חזקה מזווית קשה לעמוד בדקה ה-50 ושתי דקות לאחר מכן הקפצה מעל עמוס שהחמיצה את המסגרת בסנטימטרים. כל זה היה רק הכנה לשער צהוב אך דווקא לא של זהבי אלא של בן חיים שבדקה ה-55 סובב ברגל שמאל כדור נפלא לפינה של דני עמוס. השוער גם הורחק לאחר השער בעקבות דחיפה ליואב זיו שבעצמו זכה לצהוב. השוער שמנגד ברק לוי דאג לשמור על היתרון כאשר הדף בעיטה של זגורי שהגיע למצב טוב בתוך הרחבה. מרגוליס שעלה כמחליף החמיץ הזדמנות טובה משלו ואקורד הסיום היה בעיטה של גילי ורמוט שהחמיצה את המסגרת וסימנה ניצחון צהוב בדרבי.