מכבי תל אביב מכבי חיפה


הצהובים מנצחים את מכבי חיפה וזוכים בגביע הטוטו בפעם הרביעית בהיסטוריה 

זה אולי המפעל השלישי בחשיבותו אך מכבי ת"א לא ויתרה על המנה הראשונה לעונת 14/15 וזכתה בגביע הטוטו לאחר ניצחון על מכבי חיפה. פחות חשוב או יותר חשוב הגמר בין שתי היריבות הוותיקות מילא כמעט עד אפס מקום עד אצטדיון נתניה אך החצי הצהוב היה זה שצהל בסיום. עד הפנדל של מיטרוביץ' עשר דקות לסיום זה היה משחק של שערים עצמיים (אוחיון לחיפה, טיבי למכבי), אך הקשר הסרבי אמר את המילה האחרונה. גביע הטוטו מגיע לתל אביב!

המרוץ אחרי הגביע החל באיטיות מצד שתי הקבוצות עד התקפה מתפרצת של מכבי חיפה בדקה ה-14 שבסיומה בעט חן עזרא לקורה. הצהובים ניסו להגיע גם כן למצבים במחצית ראשונה שאופיינה בחוסר דיוק אך בעיטות של בדש ומיטרוביץ' היו רחוקות מהמסגרת. אם כבר בחוסר דיוק עסקינן אז זה בדיוק מה שהביא לשער הראשון במשחק כאשר מתן אוחיון נגח לשערו הוא והעלה את מכבי ת"א ליתרון בדקה ה-41. מכבי חיפה עוד הספיקה ליצור ניסיון לשוויון לפני הירידה להפסקה אך ברק לוי היה במקום להדוף את הבעיטה החזקה של אבוחצירה.

עם פתיחת המחצית השנייה המשחק המשיך להיות שקול ומאוזן אך לצערה של מכבי ת"א כך היה גם במניין השערים העצמיים. כדור רוחב של רובן ראיוס מצא דווקא את הרגל של איתן טיבי והמשיך משם לרשת כדי לקבוע שוויון 1-1. הצהובים כמעט החזירו לעצמם את היתרון דרך ברק בדש אך החלוץ לא ניצל מסירה טובה של מיכה ובעט מעל המשקוף. בדש היה גם מעורב במהלך שהחזיר לבסוף את היתרון למכבי ת"א כאשר הוכשל ברחבה ע"י דקל קינן עשר דקות לסיום. האחריות לכבוש את השער הראשון במשחק לכיוון הנכון הוטלה על ניקולה מיטרוביץ' שבניסיון השני כבש את שערו הראשון העונה.

גם שש דקות של תוספת לא שינו את התוצאה ואת העובדה שמכבי תל אביב היא מחזיקת גביע הטוטו לעונת 14/15!! זכייה רביעית בהיסטוריה למכבי ת"א שמשתווה להפועל פ"ת ומכבי חיפה בצמרת הזכיות במפעל.

צילום: גלעד קוולרצ'יק