מכבי תל אביב הפועל פתח תקווה


רגע לפני הפלייאוף הצהובים חזרו לנצח. זהבי ומיכה סגרו את הסיפור אחרי 19 דקות

מכבי תל אביב גברה הערב 0-2 על הפועל פתח תקווה מצמד שערים של ערן זהבי ודור מיכה כבר במחצית הראשונה. ערב פתיחת משחקי הפלייאוף הצהובים הגדילו את הפער מהמקום השני לחמש נקודות אחרי שניצלו מעידה של קרית שמונה בשבת האחרונה. לפני המשחק שחקני שתי הקבוצות והשופטים עלו עם חולצות לציון המאבק בסרטן המעי הגס ומשם והלאה הבמה היתה רק של קבוצה אחת. ערן זהבי חזר לכבוש, דור מיכה המשיך לייצר מספרים והאורחת ויתרה על המשחק בשלב מוקדם יחסית של המשחק. ביום ראשון הבא יפתח הפלייאוף עם משחק סופר פיקנטי כאשר האלופה תארח באצטדיון בלומפילד את מכבי חיפה והאקס אלירן עטר.

כבר מדקות הפתיחה השליטה של הצהובים לא הוטלה בספק ורגע אחרי שהשעון הראה עשר דקות זה התבטא גם בשער יתרון. נוסא איגיבור מצא עם מסירה מוצלחת את ערן זהבי בעומק הרחבה והאחרון כבש את ה- 21 שלו העונה. חמש דקות חלפו, בן בסט קיבל את הכדור מאחורי קו ההגנה, אבל קאלה היה במקום בשביל להדוף את הניסיון של החלוץ לקרן. הלחץ של המארחים נמשך ובדקה ה- 19 דור מיכה הכפיל את היתרון עם בעיטה מזווית קשה לפינת השער של קאלה. דווקא אז האורחת חזרה לעניינים, בדקה ה- 26 קובי מוסא ניסה את כוחו מפינת הרחבה ורגע לפני ההפסקה גיא דיין, שנכנס במהלך המחצית כמחליף, פספס את המסגרת במעט. הקבוצות ירדו להפסקה ופינו את הבמה לשחקני קבוצת הכדורסל של המועדון שזכו לטקס הוקרה אחרי שזכו לאחרונה בגביע המדינה.

עם פתיחת המחצית השנייה דור כוכב ניסה לצמק את התוצאה, בהמשך מיכה סידר לזהבי הזדמנות טובה אחרי מסירה עם העקב, אבל בגדול לא נרשמו אירועים מיוחדים עד לדקה ה- 71. ברק יצחקי, שנעדר בחודש האחרון בגלל פציעה, היה צריך דקה בלבד בשביל להתל במגן שלו ולסדר לזהבי הזדמנות טובה. שלוש דקות אחר שוב יצחקי עם האסיסט, הפעם לבן חיים שהתגבר על המגן ובעט סנטימטרים מקורת השער. דקה חלפה, יצחקי החליט לנסות בעצמו וניצל מיקום לא טוב של קאלה בשביל לבעוט מחצי מגרש כדור שנהדף בקצות האצבעות אצל השוער. הקצב נמשך, זהבי ניער מעליו את בן תורג'מן אבל פספס את המסגרת ושתי דקות אחר כך הקשר כמעט סיים התעופפות וירטואוזית בשער העונה. בתום שלוש דקות של תוספת זמן וצמד מצבים קורצים לטל בן חיים וברק יצחקי הצהובים השלימו את המלאכה, אספו עוד שלוש נקודות ופתחו פער של 5 נקודות בפסגה.