מכבי תל אביב עירוני קרית שמונה


ברק בדש (26) וערן זהבי (30,69) עזרו למכבי ת"א להעפיל לחצי הגמר לאחר ניצחון משכנע על עירוני ק"ש

אם מישהו עוד היה צריך הוכחה לכך שמכבי תל אביב של השנים האחרונות היא שוברת מחסומים, הוא קיבל אותה היום. לאחר שכבר פגשה אותה שלוש פעמים העונה ולא הצליחה לנצח, אירחה מכבי ת"א את עירוני ק"ש בגומלין רבע גמר גביע המדינה. למרות העובדה שזה היה משחק חמישי ב-16 ימים הצהובים נראו רעננים ונמרצים בדרך לניצחון ראשון העונה על ק"ש שהפרס עליו היה כרטיס לחצי הגמר. ברק בדש שוב כבש מול האקסית, ערן זהבי המשיך עם צמד והצהובים עלו בסטייל לחצי גמר ראשון מזה עשר שנים.

Ziv

פתיחת המשחק הייתה קצבית מאוד כאשר הצהובים הראו שהם לא מסתפקים בשער החוץ מהמשחק הראשון ומנסים לתקוף בכל הכוח. אחרי כמה ניסיונות לא מוצלחים ליצור מצבים לכיבוש הגיע ערן זהבי בדקה ה-23 ושלח בעיטה חופשית אדירה למשקוף. משם המומנטום הצהוב רק הלך וגדל. רק שלוש דקות נוספות עברו וברק בדש, שכנראה עושה לו מנהג לכבוש בבלומפילד מול האקסית, ניצל ניסיון בעיטה לא מוצלח של ראדי כדי לסובב פנימה ולהעלות את מכבי ליתרון. הקהל הצהוב בקושי הספיק להירגע מהשער של בדש ובדקה ה-30 זהבי כבר עשה 0-2 לאחר שניצל ערבוביה ברחבה. מנגד חואן פאבלו היה ערני מספיק כדי למנוע שער מצמק של קהת ומכבי ת"א ירדה להפסקה עם יתרון מבטיח של 0-2.

Badash

גם את המחצית השנייה פתחה מכבי ת"א במצב רוח התקפי כאשר מיכה מצא עצמו לבד מול חיימוב שהצליח לגעת בכדור ולהדוף לקרן. מנגד חואן פאבלו המשיך את הכושר המצוין שלו מהתקופה האחרונה כאשר מנע מעאהד עזאם ואחמד עאבד לכבוש עם שתי עצירות טובות. הצהובים לא רצו לתת לאורחים מק"ש לפנטז על קאמבק ובדקה ה-69 הפעולה הראשונה של המחליף טל בן חיים הסתיימה בהכשלה של חיימוב ברחבה. ערן זהבי דייק מהנקודה והעלה את מכבי ליתרון 0-3 שלא השאיר לאורחים הרבה תקווה.

Celebrations

שריקת הסיום ראתה למעלה מ-12 אלף אוהדים קופצים ומריעים לקבוצה שלהם שעלתה בסטייל לחצי גמר גביע המדינה. הפועל באר שבע תהיה גם היא בשלב חצי הגמר ואל שתי קבוצות הצמרת מליגת העל יצטרפו שתי "סינדרלות" מהלאומית, מכבי אחי נצרת והפועל עפולה.

צילום – ניר קידר