ברגל ימין: מכבי ניצחה 0:1 את פ"ת


פרי גייםAD0Y0597

סיפתח לעונת הכדורגל הישראלי התרחשה הערב (א') כאשר מכבי תל אביב אירחה למחזור הראשון בגביע הטוטו את מכבי פתח תקווה. הכחולים מהמלאבס הגיעו כמחזיקי הגביע מאשתקד, במשחק שנערך ללא קהל בעקבות עונש רדיוס שהומר למשחק ללא קהל למכבי.

שוטא ארבלדזה ערך לא מעט שינויים בהרכב בהשוואה לזה ששיחק שלושה ימים קודם לכן בניצחון ברומניה על פנדורי, כאשר אייל גולסה, אלי דסה, יוסי בניון וגם חביב אוחיון שעמד בשער. על הספסל ניצב השוער המחליף סער חסון בין השאר בגלל ההרחקה של פרדראג ראייקוביץ' והפציעה של דניאל ליפשיץ. עם סרט הקפטן עלה ברק יצחקי.

מחצית ראשונה

המחצית הראשונה התנהלה בשליטה של מכבי תל אביב אך ללא הזדמנויות גדולות. אייל גולסה שהיה פעיל בקישור ניסה לטווח AD0Y0829פעמיים את השער של דני עמוס, אך ללא הצלחה. גם ניסיון של אליאל פרץ שנותר לא מכוסה מ-25 מטרים לא מצאה את המסגרת.

אולי זה היעדר הקהל, אולי התקופה המוקדמת בעונה שגרמה למחצית הראשונה להיות מנומנת למדי, וללא שערים.

מחצית שנייה

שלושה חילופים ביצע שוטא ארבלדזה עם פתיחת המחצית השנייה. איגור פיליפנקה ודור פרץ נכנסו במקום איתן טיבי ואלי דסה, בעוד שאוסקר סקאריונה נכנס לבכורה במדים הצהובים במקומו של האריס מדוניאנין. הארגנטיני היה קרוב לבישול כבר שתי דקות מרגע כניסתו, לאחר שהרמה שלו מצאה את הראש של אליאל פרץ שהדביק את הכדור לקורת השער, אך החוצה. AD0Y0880

בדקה ה-60 מכבי הצליחה לייצר מהלך כדורגל נהדר. ברק יצחקי הזין את יוסי בניון עם כדור לרחבה, ומספר 51 ליהטט עם הכדור דרך שלושה שחקנים, עד שהעביר כדור מדוד לעדן בן בסט שהטעה פעם אחת ושלח את הכדור חזק לשער. 0:1 לצהובים, בישול נהדר לבניון.

מיד לאחר השער פינה יצחקי את מקומו למתן חוזז הצעיר, כשסרט הקפטן עבר לידיו לזרוע של בניון. כמה דקות לאחר מכן יצא גם בניון והסרט עבר לזרוע של דור פרץ.

אוסקר סקאריונה היה קרוב גם לשער בכורה לאחר שקיבל כדור מחוזז, אך הבעיטה של חלפה סמוך לחיבור השער. שאר המשחק לא סיפק תהילה גדולים מדי, ובסיום מכבי מנצחת במחזור הפתיחה את מכבי פתח תקווה של קובי רפואה.