מכבי ניצחה 0:1 את גוריצה


פרי-גייםAQ7A0697

המשחק השני של מכבי תל אביב בעונת 2016/17 נערך בנובה גוריצה, כאשר מכבי התארחה אצל הקבוצה הסלובנית למפגש השני בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית. עם יתרון של שלושה שערים, שוטא ארבלדזה ערך שני שינויים בהרכב הקבוצה כאשר הכניס את טל בן חיים הבלם ויוסי בניון להופעת בכורה רשמית במדים הצהובים. איגור פיליפנקו חיכה על הספסל להופעת הבכורה שלו.

מחצית ראשונה

עשר דקות בתוך המשחק בסלובניה והיסטוריה קטנה נרשמה כשיוסי בניון כבש לראשונה במדים הצהובים. מהלך נהדר של דור מיכה ששלח כדור עומק לדור פרץ הוביל את מי שתופקד כמגן במשחק לחדור לרחבה ולהעביר כדור אלכסוני שהגיע ליוסי בניון בקצה הרחבה, הקשר הניף רגל ודייק בבעיטה הראשונה במשחק. 0:1 למכבי, 0:4 במאזן של שני המשחקים.AQ7A1039

חמש דקות לאחר השער מכבי הובילה התקפה נוספת, כשגם הפעם דור מיכה מוביל את הכדור. הקשר הצעיר ניתב את המסירה לאורלנדו סה שלקח את הבלם לדריבל, עבר את היריב אך הבעיטה לא מצאה את המסגרת. לאחר עשרים הדקות הראשונות, קצב המשחק ירד כאשר מכבי מניעה ושולטת בכדור, אך לא מצליחה לתרגם את החזקת הכדור למצבים ושערים.

45 הדקות הראשונות הסתיימו ביתרון של שער אחד למכבי.

מחצית שנייה

את החצי השני פתח שוטא ארבלדזה עם חילוף ראשון כאשר הכניס את עדן בן בסט במקומו של אורלנדו סה. המשחק המשיך להיות מנומם גם עם פתיחת המחצית השנייה. בדקה ה-64 מאמנה של מכבי תל אביב ביצע חילוף שני כשעוד בכורה נרשמה, בעת שאיגור פיליפנקו נכנס להופעת בכורה במדים הצהובים במקומו של איתן טיבי. AQ7A0930

ההזדמנות הגדולה של המחצית השנייה הגיעה מבעיטה חופשית של עדן בן בסט מ-20 מטרים. החלוץ סובב את הכדור שנהדף על ידי סורצ'אן היישר לרגליו של מיכה, אך הבעיטה של הקשר נהדפה נהדר על ידי שוער המארחת. בהמשך המשחק נכנס למשחק גם טל בן חיים החלוץ שהחליף את דור מיכה.  עד סיום המשחק מכבי הגיעה לשני מצבים נוספים כשהאריס מדוניאנין ויוסי בניון מזינים את בן בסט, אך החלוץ לא הצליח לתרגם זאת למצבים. לקראת הסיום גם גוריצה היו קרובים לשער, אך למרות יציאה רעה של ראייקוביץ, מכבי לא ספגה הודות לחילוץ של בניון מהקו.