הדרבי שוב צהוב: מכבי ניצחה 0:2 את הפועל


פרי-גייםAD0Y6233

הדרבי הראשון לעונת 2016/17 נערך באיצטדיון המושבה והפגיש את הפועל ומכבי בפעם ה-19 בגביע הטוטו למחזור האחרון בשלב הבתים, כאשר שתי הקבוצות כבר העפילו למעשה לשלב הבא, אך היוקרה העירונית הייתה על הכף. לא מעט שחקנים בצהוב רשמו בכורה בדרבי התל אביבי, אך מי שרשם בכורה במכבי היה עוזר המאמן החדש אלברט קאייפאס שהגיע מוקדם יותר השבוע למועדון.

מחצית ראשונה

כבר בדקה השנייה המשחק הופסק על ידי מנשה משיח לאחר שאבוקה הודלקה ביציעים. המשחק חודש מספר דקות לאחר מכן.

בדקה ה-9 מכבי עלתה ליתרון ראשון במשחק. יובל שפונגין התנהל עם הכדור באגף ימין וסחט עבירה משמואל שיימן. אבי ריקן AD0Y6281
הגבייה כדור מצוין שמצא את הראש של עדן בן בסט שנגח את הכדור היישר לרשת של אריאל הרוש. 0:1 מהיר לצהובים. השחקנים של שוטא ארבלדזה היו פשוט בטירוף בפתיחת המשחק ושתי דקות לאחר הראשון, הגיע גם השני.

מהלך נהדר של הצהובים שוב באגף ימין הסתיים בהרמה אדירה של ברק יצחקי שעברה את כל ההגנה ונחתה על החזה של בניון. מספר 51 עצר בקלילות ברחבה והכניע את הרוש בפעם השנייה כעבור 10 דקות בלבד. 0:2 למכבי.

מכבי תל אביב המשיכה לעבוד לשלוט במשחק ולמנוע את המצבים מהאדומים, אבל הבשורות הרעות הגיעו מכיוונו של ברק יצחקי. החלוץ שעלה עם סרט הקפטן נפגע באחד המפגשים עם שחקן היריבה, אך הצליח להתגבר על הכאבים ולסיים את המחצית. למעשה, החלוץ היה אמון על אחד המהלכים היפים שחילופי מסירות עם העקב שלו לגולסה הסתיימו בבעיטה של הקשר מ-20 מטרים.

מחצית שנייהAD0Y6323

שוטא ארבלדזה ביצע חילוף ראשון עם פתיחת המחצית כאשר הכניס את איתן טיבי במקומו של איגור פיליפנקה. גם מכבי וגם הפועל הגיעו להזדמנויות בחמש הדקות הראשונות, אך אורלנדו סה מצד אחד וארון שוינפלנד מן העבר השני לא מצאו את השער. ההזדמנות הטובה ביותר של היריבה הגיעה בדקה ה-61, אבל שגיב יחזקאל לא הצליח להכניע את פרדראג ראייקוביץ' מקרוב.

בדקה ה-62 ברק יצחקי שבישל את השער השני פינה את מקומו לטובת אוסקאר סקריונה. גם דור פרץ נכנס בחילוף הכפול במקומו של יובל שפונגין. שמונה דקות לאחר מכן גם הכובש של השער השני יצא כאשר יוסי בניון פינה את מקומו לטל בן חיים החלוץ. גם AD0Y6336עדן בן בסט זכה לתשואות לקראת הסיום כשהוחלף על ידי גל אלברמן.

אבי ריקן ניסה להגדיל את היתרון בבעיטה חדה מחוץ לרחבה, אך אריאל הרוש הצליח לבלום את הכדור. בסיום מכבי מנצחת את הדרבי הראשון לעונה, וכבר עם הפנים קדימה לכיוון המשחק נגד ספליט.