ועכשיו, היידוק: מכבי ניצחה 1:3 את הפועל כפ"ס


פרי גיים

עונת 2016/17 בליגת העל נפתחה רשמית למכבי תל אביב שאירחה את הפועל כפר סבא במחזור הראשון של הליגה במשחק ביתי, אך כזה שנערך באיצטדיון טדי בעקבות עונש רדיוס שספג המועדון.

שוטא ארבלדזה ערך בכורה בליגת העל והעלה הרכב התקפי שכלל חוליית קישור שמנתה את נוסא איגיבור, האריס מדוניאנין ויוסי בניון, כשאוסקר סקאריונה רשם גם הוא בכורה בליגת העל.

מחצית ראשונה

שלוש דקות מפתיחת המשחק, האריס מדוניאנין שהבקיע את שער הבכורה שלו במכבי באותו איצטדיון, ניסה את מזלו מ-20 מטרים אך רן קדוש קלט את הכדור. גם יוסי בניון מקצה הרחבה ועדן בן בסט בניסיון מספרת וירטואוזי ניסו לבחון את השוער החדש של כפר סבא, אך הכדורים לא מצאו את המסגרת.AD0Y8264

בדקה ה-10 מכבי מצאה את הרשת, אבל השער שכבש בן חיים שמצא את הכדור מריקושט של בן חיים נפסל על ידי זיו אדלר בטענה לנבדל. חמש דקות לאחר מכן, מדוניאנין וקדוש נפגשו לעימות נוסף כשהבוסני ניסה לבחון את השוער מבעיטה חופשית מ-30 מטרים ולא היה רחוק מלהכניע את השוער.

מכבי הייתה בשליטה מוחלטת במחצית הראשונה כאשר ניסיונות רבים של בן חיים לפצח את ההגנה לא צלחו, כשהכי קרוב היה בדקה ה-32 לאחר כדור עומק מצוין של בן הרוש, אך החלוץ שהמשיך בנגיעה מצא את קדוש מוכן.

בדיוק כשהיה נראה שמכבי תרד למחצית ללא שער, הגיעה הדקה ה-45. בן חיים החלוץ התנהל עם הכדור באגף שמאל והעביר רוחב נהדר לסקאריונה. הארגנטיני בעט את הכדור שנהדף על ידי קדוש, אך נחת לרגליו בן בסט שהכניע את השוער מקרוב. 0:1 למכבי בשער שסיים את החצי הראשון.

מחצית שנייהAD0Y8330

שוטא ארבלדזה ושרון מימר עלו שניהם לחצי השני ללא חילופים. דקה מפתיחת המחצית בן בסט היה קרוב להכפיל את מאזנו אבל החלוץ שדהר אל עבר השער בחופשיות התמהמה ואיבד את הכדור. אבל לא לקח למכבי להתגבר על ההחמצה הזו ולכבוש את השער השני.

נוסא איגיבור הקשית כדור נהדר לאלי דסה שעצר את הכדור, אך דושאן מאטוביץ' נעזר ביד כדי לעצור את הכדור וזיו אדלר הורה על הנקודה הלבנה. טל בן חיים החלוץ לקח את הכדור ודייק לפינה של השער. 0:2 למכבי בדקה ה-55.

אוסקר סקאריונה רצה גם הוא להשתתף בחגיגה וניסה את מזלו מ-25 מטרים, קדוש היה עירני וזינק היטב כדי להדוף את הכדור. בדקה ה-60 האריס מדוניאנין המשיך להתקרב לשערו של קדוש כשהפעם ניצל איגרוף כדור רע של השוער כדי לשלוח כדור מהאוויר שניתז מהקורה החוצה.AD0Y8012

בדקה ה-68 מכבי כבשה בפעם השלישי. אוסקר סקאריונה התנהל עם הכדור במרכז השדה ובכדור אלכסוני נהדר השאיר את טל בן חיים ברחבה. החלוץ בעט כדור שפגע בכדור ונכנס פנימה, 0:3 למכבי, צמד לבן חיים.

שוטא ארבלדזה השתמש גם בספסל המחליפים כאשר העלה את אייל גולסה במקומו של נוסא איגיבור ושל אוסקר סקאריונה. גם איגור פיליפנקה רשם בכורה בליגת העל כשהחליף את איתן טיבי רבע שעה לסיום. בדקה ה-77 כפר סבא צימקה את התוצאה כשטל איילה הכניס כדור עומק טוב למאוויס צ'יבוטה שנגח פנימה. 1:3 למכבי.

התוצאה נשמרה עד לסיום, כשמכבי מנצחת במחזור הפתיחה של הליגה, ארבעה ימים לפני משחק הגומלין נגד היידוק ספליט בפלייאוף הליגה האירופית.