העיר הזו שלנו: 0:5 למכבי על הפועל


פרי גיים

אחד האירועים המרגשים בעונה הגיע במחזור החמישי. מכבי תל אביב אירחה את הפועל לדרבי העירוני שנערך לראשונה מחוץ לגוש דן, ואיצטדיון נתניה כולו לבש חג לכבוד המאורע. ad0y7611

שוטא ארבלדזה עלה עם הרכב כמעט זהה לזה שניצח את בני סכנין במשחק הקודם, כאשר השינוי היחידי הגיע כשטל בן חיים חזר מפציעה ישירות להרכב במקומו של יוסי בניון שחיכה על הספסל, יחד עם דור מיכה וברק יצחקי שחגג את יום הולדתו ביום המשחק. אוסקר סקאריונה ו-וידאר קיארטנסון חוו בפעם הראשונה את הדרבי התל אביב בליגה.

מנגד הפועל הציגה מאמן חדש ישן על הקווים בדמותו של גיא לוזון, שעלה עם ארבעה שינויים בהרכב לעומת זה שהציב אלי גוטמן בשבוע שעבר.

עוד לפני שריקת הפתיחה, נערך טקס לכבודו של שייע גלזר, אגדת העבר של הצהובים והכובש המוביל בהיסטוריה של הדרבים. גלזר עלה לדשא, זכה לתשואות רמות מהקהל כמו שרק לו מגיע.

מחצית ראשונה

מכבי לא יכלה לבקש לפתוח את המשחק יותר טוב משפתחה. הצהובים הראו מי בעלי הבית כבר בדקות הראשונות, ובדקה ה-5 איצטדיון נתניה רעד. הרמה של טל בן חיים החלוץ הורחקה על ידי גל שיש, ישירות לרגליים של נוסא איגיבור. הניגרי לא התבלבל, ומקרוב דחק את הכדור ישירות לרשת של הרוש. 0:1 למכבי.ad0y8158

בדקה ה-14 מכבי הראתה כמה היא איכותית כשכדור אלכסוני של אלברמן הגיע לבן חיים. החלוץ עצר על החזה ושלח כדור מדוד למדוניאנין שניסה מהאוויר ליירט את השער, אף הכדור עלה גבוה מעל השער. האיום הראשון של הפועל הגיע מחן עזרא. הקשר התנהל באגף ימין ובעט כדור מסובב מפינת הרחבה, אך פרדראג ראייקוביץ' היה עירני והדף את הכדור הצידה.

מכבי המשיכה לשלוט בכדור ולהכתיב את קצב המשחק. לקראת דקות הסיום הזדמנות גדולה של החלוץ האיסלנדי וידאר קיארטנסון שקיבל כדור ענק מהאריס מדוניאנין כמעט והכפילה את התוצאה, אך בתום 45 דקות מכבי יורדת לחדר ההלבשה עם יתרון שער בודד.

מחצית שנייה

שתי הקבוצות עלו ללא חילופים. שתי דקות מחידוש המשחק מכבי הגיעה להזדמנות נהדרת. התקפה מתפרצת בהובלתו של נוסא שהעביר את הכדור לבן חיים הובילה את החלוץ לדריבל, שהסתיים עם רוחב למדוניאנין. הבוסני בעט אך נחסם על ידי ההגנה, וההמשך של סקאריונה נהדף היטב על ידי הרוש. ad0y8139

מן העבר השני, הפועל הייתה קרובה לשיוויון לאחר שאוראל דגני הרים כדור מדויק למנגה, אך החלוץ פספס מקרוב. הצהובים לא נבהלו ומיד הגיבו בצורה נהדרת. התקפה מתפרצת שהתחילה עם כדור ארוך של סקאריונה הותירה את מדונאנין לבד לדהירה של 25 מטרים. הבוסני עם פרגון ענק לבן חיים סידר לחלוץ מצב של אחד על אחד עם הרוש, ותסמכו עליו שהוא ידע לסיים את זה ברשת. 0:2 מכבי, שער שביעי לטל בן חיים ואסיסט ענק של האריס.

חשבתם שזהו? עכשיו הגיע המתאבן. קרן קצרה של הבוסני הביאה את החלוץ לפינה ומשם בעיטה כמו שרק הוא יודע הכניע את הרוש חסר הסיכוי. 0:3 למכבי.

מי שהרגיש קצת מחוץ לעינים היה קיארטנסון. החלוץ האיסלנדי לקח את הכדור, עבר שלושה מגנים ובעט בעיטה ענקית לפינה של השער. 0:4 ענק למכבי. וזה רק פתח לו את התיאבון. רוחב מצוין של סקאריונה מצא את וידאר שנגח את החמישי לרשת! המשחק נגמר בתוצאה משוגעת של 0:5 למכבי.