צפו: מכבי ניצחה 1:2 את דאנדלק


פרי גיים

המחזור האחרון בשלב הבתים זימן למכבי תל אביב משחק ביתי נגד דאנדלק האירית, משחק ששוחק במקביל למשחק השני בבית שם נפגשו זניט ואלקמר. מכבי קיוותה לאיבוד נקודות של ההולנדים נגד הרוסים בצירוף לניצחון צהוב שהיה שולח את מכבי לשלב הבא.

שוטא ארבלדזה וחניכיו הגיעו אחרי תקופה לא פשוט של שבעה משחקים בהם כבשו רק שני שערים. המאמן החזיר את דור מיכה להרכב על חשבונו של שגיב יחזקאל, כשאיתו בחוד היו טל בן חיים החלוץ ווידאר קיארטנסון.

מחצית ראשונה

בדקה ה-20 מכבי ניצלה טעות קשה בהגנה האירית לאחר שבויל בעט כדור על בן חיים שהצליח להשתלט על הכדור ולמסור להאריס מדוניאנין שהיה ברחבה. הבוסני נכנס לאחד על אחד עם רוג'רס שהכשיל אותו ברחבה, והשופט שצ'ורגנהופר הורה על פנדל למכבי. בן חיים החלוץ ניגש לנקודה ודייק. 0:1 למכבי.

היתרון הצהוב החזיק מעמד רק חמש דקות, לאחר שכריס שילדס העביר רוחב שחלף על פני על הגנת מכבי והגיע עד לדריל הורגן האירי, ובמאבק על הכדור דחק אלי דסה את הכדור לרשת והבקיע שער עצמי. 1:1 בנתניה. מכבי לא הורידה את הראש ובדקה ה-38 טל בן חיים מצא נהדר את דור מיכה ברחבה ומספר 15 סיפק את הסחורה עם בעיטה חזקה שהכניעה את רוג'רס. 1:2 למכבי במחצית, כהתוצאה מהולנד לא בישרה טובות, כשאלקמאר הובילו ביתרון של שני שערים על זניט.

מחצית שנייה

האירים ביצעו חילוף עם העלייה חזרה לחצי השני, בעוד ששוטא ארבלדזה שמר על ה-11 שפתחו במשחק. חמש דקות מחידוש המשחק מיכה שוב פגש את הרשת, אך הפעם השופט הורה על עבירה ופסל את השער. מכבי המשיכה להיות דומיננטית והגיעה להזדמנויות קורצות של טל בן חיים, איגיבור ודור מיכה, אך התוצאה נשמרה על כנה.

שוטא ארלבדזה הכניס למשחק את גל אלברמן ויוסי בניון עשר דקות לסיום, וגם זה לא השפיע על התוצאה בנתניה. בהולנד אלקמאר ניצחה את זניט בתוצאה 2:3, דבר שסלל את ההדחה של מכבי מאירופה.