מילה של קפטן: צפו בתקציר ה-2:4 על הפועל חיפה


פרי גיים

לאחר הניצחון על דנדאלק האירית ביום חמישי שסיים את הקמפיין האירופי לעונת 2016/17, מכבי תל אביב הצפינה לכרמל ופגשה את הפועל חיפה במסגרת המחזור ה-13, האחרון במסגרת הסיבוב הראשון. שוטא ארבלדזה קיווה להשיג ניצחון שישים סוף לתקופה הפחות טובה של הצהובים בליגה, ולשם כך עלה עם הרכב התקפי מאוד, כששגיב יחזקאל וטל בן חיים החלוץ פתחו בכנפיים, קיארטנסון בחוד ודור מיכה הוצב בקישור. אבי ריקן חזר גם הוא להרכב ופתח בחוליית ההגנה.

אצל המארחים, מאיר בן מרגי עמד על הקווים לאחר פיטוריו של אלי כהן, ורגע לפני שניר קלינגר פותח רשמית קדנציה נוספת אצל האדומים.

מחצית ראשונה

מכבי פתחה היטב את המשחק וכבר לאחר דקה בן חיים כבר עמד במצב נהדר נגד פלטהואזן, אך השוער ההולנדי הצליח למנוע את השער. בדקה ה-30 מכבי קופחה על ידי זיו אדלר שפסל שער חוקי של בן חיים, בטענה לנבדל. ארבע דקות לאחר מכן, מכבי באה על שכרה לאחר השליטה מתחילת המשחק. מהלך קבוצתי של הצהובים שנחסמו מספר פעמים על ידי שחקני ההגנה של חיפה הסתיים בכדור ברחבה אצל דור מיכה. הקשר שענד את סרט הקפטן דייק לפינה של פלטהואזן, והעלה את מכבי ליתרון 0:1.

הצהובים המשיכו עם הרגל על הגז ובדקה ה-39 דור מיכה הכניס כדור לוידאר קיארטנסון שהעביר רוחב שטוח וחזק שגרם לאופק פישלר לדחוק שער לשערו שלו. 0:2 לצהובים, תוצאה שנשמרה עד השריקה למחצית. 

מחצית שנייה

בניגוד לחצי הראשון, מכבי לא עלתה מפוקסת לחצי השני וכבר אחרי 6 דקות זה עלה לה בשער. מהראן לאלה ניצל כדור טוב של חיים מגרלשווילי וצימק את התוצאה ל-2:1. שוטא ארבלדזה לא אהב את מה שהוא ראה עם מפתיחת המחצית, וביצע שני שינויים כשהכניס את גל אלברמן והאריס מדוניאנין במקומם של שגיב יחזקאל ונוסא איגיבור.

בדקה ה-70, מכבי הסתבכה כספגה את שער השיוויון לאחר שחנן ממן נהנה מכדור שהרים מקסים פלקושצ'נקו, והשווה את התוצאה ל-2:2. הצהובים נראו בהלם ואף היו קרובים לספוג שער נוסף, אך עצירה מצוינת של ראייקוביץ' הצילה את המצב.

בדקה ה-78 הגיע רגע גדול נוסף. דור מיכה מסר לגל אלברמן את סרט הקפטן וגם מסירה מצוינת שאפשרה לקפטן להניף רגל ובבעיטה אדירה העלה את מכבי שוב ליתרון. 2:3 לצהובים. המארחים סירבו להכנע וניסו להשוות את התוצאה, אך שתי הצלות נוספות של הסרבי הצילו את מכבי.

בדקה ה-88 פריצה נהדרת של בן חיים מאגף ימין לאמצע ומסירה מדויקת לקיארטנסון הובילה את החלוץ של מכבי למצב נוח מול השער, האיסלנדי לא התבלבל וקבע סופית את תוצאת המשחק.