מכבי הפסידה 1:0 לבית"ר י-ם


פרי גיים

שבוע ויומיים לאחר הניצחון האחרון בליגה נגד מ.ס. אשדוד, מכבי תל אביב עלתה ל'טדי' להתמודד נגד בית"ר ירושלים במסגרת המחזור ה-16 בליגת העל. שוטא ארבלדזה דיבר במסיבת העיתונאים על חשיבות המשחק ועלה עם הרכב התקפי שכלל חוד שהורכב מטל בן חיים החלוץ שחזר לאחר השעייה, ברק יצחקי שכבש בשני המחזורים האחרונים ודור מיכה. בהגנה איגור פיליפנקה קיבל את הקרדיט במרכז ההגנה יחד עם טל בן חיים הבלם.

רן בן שמעון פתח עם איתי שכטר, עידן ורד ויוהאן אודל בחוד של המארחים. 2,300 אוהדים צהובים מתוך 7,600 שנכחו במשחק הגיעו כדי לעודד את מכבי.

מחצית ראשונה

לירן ליאני הוציא את המשחק לדרך בגשם שוטף, דבר שהשפיע לא מעט על פתיחת המשחק והקשה על הנעת הכדור אצל שתי הקבוצות. בדקה ה-10 מכבי ייצרה איום ראשון לאחר שאלי דסה הרים כדור גבוה לרחבה אליו התרומם נוסא איגיבור, אך הנגיחה של הניגרי לא הקשתה על הגנת המארחים שהרחיקו את הכדור. חמש דקות לאחר מכן שוב איגיבור היה במרכז העניינים כשהגיע ראשון לכדור רוחב של בן חיים, אך הכדור עלה מעל המשקוף.

בדקה ה-38 מכבי ספגה שער ראשון במשחק. מהלך של בית"ר שהחל באיבוד כדור של הצהובים הוביל למתפרצת קטלנית בהובלת עידן ורד שהשאיר כדור לשכטר, שהוכשל על ידי פיליפנקה. ליאני ששגה בכך שלא שרק נבדל במהלך המהלך, הורה על הנקודה הלבנה. איתי שכטר לקח את הכדור ודייק מול ראייקוביץ', מכבי בפיגור 1:0.

הצהובים ניסו לחזור למשחק אך גם שער של ברק יצחקי נפסל בעקבות טענה לנבדל. מכבי ירדה למחצית בפיגור של שער.

מחצית שנייה

שתי הקבוצות עלו מחדרי ההלבשה ללא חילופים. המשחק חודש עם יחסי כוחות מאוזנים, אך מבלי סכנה ממשית לאחד השוערים. בדקה ה-58 שוטא ארבלדזה ביצע חילוף ראשון כאשר הכניס את עדן בן בסט במקומו של האריס מדוניאנין. דקה לאחר שנכנס החלוץ היה קרוב לכבוש, אך מכדור תועה שנפל לרגליו הוא לא הצליח לייצר בעיטה למסגרת.

מאמנה של מכבי המשיך להכניס שחקנים מהספסל כשיוסי בניון ווידאר קיארטנסון נכנסו במטרה לאזן את התוצאה, אך ללא הועיל. מכבי מסיימת בהפסד רביעי העונה.