הביא את הדרבי: צפו במכבי מנצחת 0:1 את הפועל


פרי גיים
אחרי שני ניצחונות רצופים, מכבי תל אביב התייצבה לאחד המשחקים היוקרתיים בכדורגל הישראלי, כשפגשה את הפועל ת"א לדרבי הגדול של העיר במסגרת המחזור ה-18 של ליגת העל. המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף החליט להעלות באיצטדיון המושבה הרכב דומה לזה שניצח 1:4 את הפועל רעננה, כאשר אבי ריקן, איגור פיליפנקה ויוסי בניון פתחו. וידאר קיארטנסון וברק יצחקי הובילו את החלק הקדמי. מהעבר השני, האדומים הגיעו עם המאמן החדש מנחם קורצקי ושחקני הרכש חסן אבו זייד ושחר הירש, שפתחו ב-11. עמרי אלטמן וארון שוינפלד הוצבו בחוד.

מחצית ראשונה
מכבי פתחה את המשחק עם הנעת כדור מסודרת שכבר בדקה ה-8 גם הניבה שער ראשון. בן חיים קיבל את הכדור באגף שמאל והגביה למרכז עם רגל ימין, קיארטנסון הסתנן מעבר לקו ההגנה והמשיך עם נגיעה מהאוויר לרשת. 6 דקות עברו וכדור רוחב של בן חיים שוב מצא את קיארטנסון, שהפעם נגח סנטימטרים מהעמוד.

הדקות הבאות התנהלו בשליטה מוחלטת של מכבי. בדקה ה-26 דאבל פס בין האיסלנדי ליצחקי הסתיים עם בעיטה טובה של האחרון, אבל השוער הרוש הדף. בדקה ה-34 בן חיים ייצר סלאלום יפה באגף שמאל וחדר לרחבה, אך הרוש הצליח להדוף את הבעיטה לקרן. רגע לפני ההפסקה, טיבי השתלט על כדור שהורחק מההגנה וירה מעל השער.

מחצית שנייה
קיארטנסון המשיך לאיים על השער גם בפתיחת החצי השני. בדקה ה-53 ריקן הגביה מצד שמאל ומצא את הראש של החלוץ, שמזווית קשה נגח לרשת החיצונית. בדקות הבאות הקצב במושבה נרגע מעט, בדקה ה-64 הפועל ת"א ייצרה איום ראשון על השער כששחר הירש נשלח לעומק ובעט מזווית אלכסונית, ראיקוביץ' היה במקום והדף.

ג'ורדי קרויף רענן את המשחק עם הכנסתם של מדוניאנין ומיכה במהלך המחצית השניה. 12 דקות לסיום אייל גולסה נאלץ לנטוש לאחר התנגשות ראשים עם בן רייכרט. נוסא איגיבור החליף את הקשר שכירד מהמגרש כשהוא מצליח לעמוד על רגליו. עד לסיום לא נרשמו הזדמנויות לשני הצדדים. ניצחון ליגה שני ברציפות ושלישי בסך הכל למכבי, ששמרה על ההגמוניה בעיר עם ניצחון שני העונה על האדומים בליגה.