צפו: 2:2 בין מכבי לחיפה, צמד לקיארטנסון


פרי גיים

מכבי תל אביב יצאה למשחק חות בסמי עופר מגד מכבי חיפה במטרה לצמצם את הפער בצמרת מהפועל ב"ש ל-6 נקודות, שבוע אחד בלבד לפני מפגש הצמרת בין שתי הקבוצות. מי שערך את הופעת הבכורה המחודשת שלו במדים הצהובים הוא שרן ייני, שחתם בקבוצה בסוף השבוע והספיק כבר לערוך שני אימונים עם חבריו החדשים-ישנים.

קרויף בחר לפתוח במערך התקפי שכלל בחלק הקידמי את ברק יצחקי, יוסי בניון, טל בן חיים ששב מפציעה ווידאר קיארטנסון.

מחצית ראשונה

ההזדמנות הראשונה של הצהובים נרשמה בדקה ה-3 עם בעיטה של ברק יצחקי מזוית קשה שמצאה את לויטה שהדף למשקוף והחוצה. יצחקי כמעט וכבש גם מכדור הקרן של אבי ריקן, כשהמשיך את הכדור שהוגבה לרחבה אך לויטה שוב היה שם כדי להדוף לקרן.

בדקה ה-11 חיפה יצאה למתפרצת שהסתיימה בשער של עומר דמארי אחרי בישול של זנטי. 0:1 לחיפה. בדקה ה-15 חילוף מאולץ של מכבי, כשריקן שנפצע הוחלף ואת מקומו תפס בהופעת הבכורה, שרן ייני. בדקה ה-20 ייני רשם הצלה ראשונה מקו השער אחרי מתפרצת נוספת של חיפה שהסתיימה בבעיטה של דמארי מ-5 מטרים.

בדקה ה-25, קיארטנסון רשם החמצה גדולה אחרי פריצה של דסה בצד ימין. הבעיטה של האיסלנדי הייתה רחוקה מהשער. בדקה ה-45 רשם יוסי בניון החמצה גדולה כשנגח כדור קרן של יצחקי מ-3 מטרים החוצה.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה ערכו הצהובים חילוף ראשון, כשעומרי בן הרוש נכנס על חשבונו של פליפנקה. ייני הוסט לשחק כבלם. בן חיים היה הראשון בדקה ה-59 שניסה את כוחו בבעיטה מתוך הרחבה, אך הכדור היה גבוה מעל לשערו של לויטה.

הצהובים המשיכו  ללחוץ עם פתיחת המחצית השנייה בעוד חיפה סגרה את מרכז המגרש וניסתה לצאת למתפרצות. בדקה ה-62 שוב קיארטנסון קיבל כדור רוחב מדסה אך הבעיטה שלו חמקה קרוב לקורה הימנית. גם יצחקי כמעט והצליח להכניע את לויטה
כשהפתיע אותו בבעיטה מ-17 מטרים, אך שוער חיפה שוב הצליח להדוף ברגע האחרון לקרן.

בדקה ה-66 הלחץ של מכבי הניב פירות. וידאר קיארטנסון החזיר את הצהובים למשחק בסיומו של מהך מושלם. כדור עומק נהדר של בניון מצא את דסה בצד ימין, שהמשיך ברוחב לקיארטנסון, הפעם האיסלנדי בעט שטוח ופנימה, 1:1. מכבי המשיכה לנסות ולמצוא את השער השני, כשבדקה ה-75 גולסה היה מי שניסה בעיטה מתוך הרחבה, אך לויטה הצליח להגיע לכדור.

בדקה ה-87, חיפה יצאה להתקפה מצד שמאל, הכדור הוגב הלרחבה וקהת גבר על בן הרוש וכבש בנגיחה את השני. זה היה נראה גמור, אבל מיכה, שנכנס כמה דקות לפני כן, מצא במתפרצת את קיארטנסון שבדקה ה-91 הדביק את הכדור לחיבורים, כבש את השני וקבע את תוצאת המשחק, 2:2.