צפו בתקציר: 0:1 למכבי על פ"ת, שער נהדר לבן חיים


פרי גיים
אחרי הניצחון במשחק העונה על הפועל ב"ש, מכבי ת"א התייצבה באיצטדיון המושבה למפגש מול מכבי פתח תקווה במשחק הראשון מבין שניים במסגרת רבע גמר גביע המדינה. לצהובים מחכה משחק נוסף מול המלאבסים בליגה ביום שני הקרוב וג'ורדי קרויף בחר לערוך רוטציה כאשר הכליל בהרכב הפותח את יובל שפונגין, רובן מיקאל וארון שוינפלד. עבור הקשר הפורטוגלי מדובר היה בהופעת בכורה במדים הצהובים. מהעבר השני, הקבוצה של קובי רפואה הגיעה בעיצומה של תקופה נהדרת בליגה, דור אלו, גידי קניוק ולירוי צעירי נותרו מחוץ לסגל של המארחת, שפתחה עם גיא מלמד, מיחאי רומן ולידור כהן בחלק הקדמי.

מחצית ראשונה
פתח תקווה פתחה את המשחק בהתלהבות ובדקה ה-2 קיבלה הזדמנות טובה אחרי הגבהה של לידור כהן, רומן נגח לרשת החיצונית. הדקות הבאות התנהלו בשליטה של מכבי, אבל בדקה ה-19 המלאבסים איימו על השער עם בעיטה של מגבו שטסה מעל המסגרת. הצהובים המשיכו להניע את הכדור בעיקר במרכז המגרש, בדקה ה-34 מסירה של שפונגין הגיעה למיכה, שמ-13 מטרים בעט גבוה אחרי שהכדור קיפץ על הדשא רגע לפני הבעיטה. דקה לפני ההפסקה מכבי יצאה למתפרצת, מיקאל שלח את יצחקי שעבר שחקן הגנה אחד אך בעט החוצה מזווית אלכוסנית.

מחצית שנייה
המחצית השנייה נפתחה בצורה די מנומנמת. בדקה ה-63 המארחים הגיעו למצב לא רע כאשר מגבו ירה כדור חד מ-15 מטרים, אבל ראיקוביץ' הגיב טוב והדף. 5 דקות לאחר מכן שפונגין מירכז כדור רוחב למיקאל, שמ-18 מטרים בעט סמוך לעמוד. מיד לאחר מכן הפורטוגלי הוחלף באוסקר סקאריונה, שחזר לדשא לאחר תקופה בה היה מושבת בשל פציעה. 18 דקות לסיום טל בן חיים החלוץ נכנס למשחק במקומו של ברק יצחקי. בדקה ה-76 המחליף הטרי של קרויף כבר סיפק קבלות. אליאל פרץ שלח בארגף ימין את בן חיים, שחתך לאמצע וברגל
שמאל סובב באומנות לפינה הרחוקה כדור שפגע בקורה והמשיך לרשת. 8 דקות לסיום מרסלו עלה להופעתו השנייה במדי מכבי כשהחליף ארון שוינפלד. בדקה ה-90 מרסלו חטף כדור ושלח את בן חיים שהוכשל ברחבה על ידי עמוס. החלוץ לקח את הבעיטה אבל השוער זינק שמאלה והדף. 0:1 למכבי ת"א בסיום. הגומלין ייערך באיצטדיון בנתניה ב-1.3.