המעמד מחייב: צפו ב-0:1 על הפועל ב"ש


פרי גיים
אחרי שאינספור מילים  נכתבו ונאמרו בשבוע האחרון, מכבי תל אביב אירחה את הפועל ב"ש למשחק העונה באיצטדיון בנתניה במסגרת המחזור ה-21 של ליגת העל. הצהובים הגיעו לאחר ה-2:2 הדרמטי מול מכבי חיפה, כאשר ג'ורדי קרויף בחר לפתוח עם הרכב שכלל את טל בן חיים הבלם, שרן ייני ודור מיכה. שחקני הרכש החדשים מרסלו, ראמון וארון שוינפלד הוצבו בתחילה על הספסל ואילו רובן מיקאל נותר מחוץ לסגל.

מהעבר השני הפועל ב"ש הגיעה לנתניה לאחר ניצחון 0:2 על קרית שמונה ועם יתרון של 8 נקודות בראשות הטבלה. מאור מליקסון ומתן אוחיון החולים נותרו מחוץ לסגל של ברק בכר, שהעלה הרכב שכלל את בן תורג'מן ואובידיו והובאן. מאור בוזגלו, טוני וואקמה ובן שהר הובילו את החלק הקדמי של הדרומיים.

מחצית ראשונה
מכבי החלה את המשחק עם שליטה במרכז המגרש וכבר בדקה ה-9 עלתה על הלוח. דאבל פס נהדר בין מיכה לדסה הסתיים עם כדור רוחב של המגן מימין. קיארטנסון נותר חופשי ובעט כדור שהוסט על ידי שחקן הגנה והוסט לרשת. 0:1 מהיר לצהובים. המארחת המשיכה לייצר קצב גבוה גם בדקות הבאות, אבל בעיטות של בן חיים ובניון לא הגיעו למסגרת של גורש. ב"ש התקשתה להתמודד עם האגרסיביות של מכבי אבל בדקה ה-28 ייצרה איום ראשון ממשי כשבעיטה של ראדי פיספסה את המסגרת במעט.

התנועה בכיוון שערו של גורש נמשכה, בדקה ה-31 בן חיים שם כדור חופשי על הראש של בניון, שממצב די קשה נגח החוצה. מכבי הורידה את הרגל מהדוושה והדקות הבאות התנהלו בשליטה של באר שבע. 2 דקות למחצית בעיטה של הובאן חלפה מעל המסגרת. רגע לפני ההפסקה מכבי פיספסה הזדמנות ענקית להשיג את השני. מיכה הגיע לאחד על אחד מול גורש אבל בעט לעמוד. הריבאונד הגיע לבן חיים, אך ממצב קורץ הוא פיספס את המסגרת בסנטימטרים. 

מחצית שנייה
המצב הראשון במחצית השנייה היה שייך לאורחים, אך בעיטה חופשית של בוזגלו מ-20 מטרים פגעה בחומה. ראדי שלח את הריבאונד מעל השער. בדקה ה-62 טל בן חיים נאלץ לנטוש את המשחק בשל פציעה, מרסלו הברזילאי עלה להופעת הבכורה שלו בצהוב. 20 דקות לסיום הגיע גם הרגע של ארון שוינפלד לערוך בכורה בצהוב אחרי שנכנס במקומו של קיארטנסון. בדקות הבאות ב"ש שלטה במגרש ומכבי התמקדה בעיקר בהתגוננות. 6 דקות לסיום אליאל פרץ נכנס למשחק במקום אייל גולסה. בדקה ה-7 מרסלו השתחרר יפה על סף הרחבה, אבל בעט לידיים של גורש. עד לסיום הצליחה מכבי לשמור על היתרון בדרך לניצחון שצימק את הפער ל-5 נקודות.