עשו לנו חג: מכבי ניצחה 0:2 את מכבי פ"ת


פרי גיים
אחרי ההופעה המרשימה מול מכבי חיפה במחזור הקודם, מכבי תל אביב התייצבה הערב (שבת) באיצטדיון בנתניה ואירחה את מכבי פתח תקווה למשחק במסגרת המחזור ה-30 של ליגת העל. השחקנים של ליטו וידיגאל הגיעו במטרה לצמק את פער 6 הנקודות מהפסגה והמאמן בחר לערוך מספר שינויים בהרכב הפותח שלו. יובל שפונגין קיבל קרדיט בעמדת המגן הימני במקומו של אלי דסה הפצוע ואילו אל מרכז השדה חזר רובן מיקאל, שתופקד לצד אייל גולסה ויוסי בניון. וידאר קיארטנסון שוב פתח בחוד. מהעבר השני מכבי פ"ת הגיעה עם רצף של 4 הפסדים. הקבוצה של קובי רפואה גם חסרה את הבלם אליסון דוס סנטוס המושעה. גיא מלמד הוצב בחוד והועדף על פני מיחאי רומן שפתח על הספסל.

מחצית ראשונה
מכבי הצליחה להשיג שליטה במגרש כבר בדקות הראשונות ובדקה ה-8 הגיעה גם הזדמנות ראשונה. בניון הכניס כדור עומק נהדר
לבן חיים, שניסה לעבור את השוער אבל בסופו של דבר שיחרר בעיטה שחולצה מהקו. 3 דקות לאחר מכן מכבי כבר השיגה יתרון. מיקאל השתחרר בתוך הרחבה ובעט, עמוס הדף אבל הריבאונד הגיע למיכה שבעט למשקוף ומשם זה ניתז לגב של עמוס ופנימה. בדקה ה-13 פ"ת ייצרה מצב ראשון אבל בעיטה של צעירי חלפה מעל המשקוף.

ההזדמנות הבאה של הצהובים הגיעה בדקה ה-32. התקפה מסודרת הסתיימה עם מסירה של בניון לגולסה, שהפציץ מ-20 מטרים למשקוף והחוצה. האורחים ניסו את כוחם לקראת סיום המחצית הראשונה, בדקה ה-43 כהן שלח בעיטה מ-22 מטרים אבל ראיקוביץ' לקח. רגע לפני ההפסקה קיארטנסון קיבל הזדמנות גדולה להכפיל את היתרון אחרי שנגיחה של בניון ניתזה אליו, האיסלנדי המשיך עם נגיחה מ-5 מטרים שיצאה החוצה.

מחצית שנייה
המחצית השניה נפתחה עם לא מעט אמוציות מצד שתי הקבוצות, כאשר בדקה ה-53 בן חיים ספק הוכשל ברחבה אבל השופט התעלם. דקה לאחר מכן קיארטנסון קיבל כדור ברחבה וייצר בעיטה טובה אבל עמוס הדף לקרן. בדקה ה-59 מכבי כבר נרגעה. מיכה
שלח מסירה גאונית על 30 מטרים לבן חיים מעבר לקו ההגנה. החלוץ השתלט והקפיץ באלגנטיות מעל עמוס ופנימה. 0:2 למכבי. המשחק נרגע מעט לאחר מכן, אבל בדקה ה-73 מכבי ייצרה עוד מצב. הפעם שפונגין פרץ מימין והגביה לקיארטנסון, שנבלם ברגע האחרון לקרן. במהלך הבא ייני הגיע ראשון לכדור הקרן אך לרוע מזלו הבעיטה שלו פגעה רק במשקוף. 0:2 למכבי בסיום, שרשמה ניצחון רביעי העונה על מכבי פ"ת.