מכבי ובית"ר ירושלים נפרדו בתיקו 1:1


פרי גיים

מכבי תל אביב הגיעה למשחק החוץ בטדי נגד בית"ר ירושלים אחרי שלא ניצחה את היריבה מהבירה במשחקי הליגה העונה ובתקווה לסיים את הסיבוב הראשון בפלייאוף העליון עם ניצחון, שבוע לפני המפגש נגד הפועל ב"ש.

המאמן  ליטו וידיגאל, נאלץ להסתדר גם השבוע ללא אלי דסה, בברק יצחקי ואיתן טיבי הפצועים. יובל שפונגין המשיך לקבל קרדיט בהגנה. שינוי נוסף היה בחוד ההתקפה שארון שוינפלד פתח על חשבונו של וידאר קיארטנסון.

עוד לפני המשחק נערך טקס עם ארגון אביב למען ניצולי שואה ובו עלו ניצולים יחד עם השחקנים לכר הדשא.

מחצית ראשונה

כבר בדקה הראשונה טל בן חיים קיבל כדור עומק ומזווית קשה בעט את הכדור מעל למשקוף. בדקה ה-3 ארון שוינפלד הצליח להדביק מזווית קשה כדור לקורת שערו של קליימן. באותו המהלך, מיקאל, שמסר את הכדור נתקל באיינבינדר, נפל לא טוב על הכתף ונזקק לטיפול רפואי. 

בדקה ה-14 עלו הצהובים ליתרון 0:1 משער קבוצתי אדיר שהתחיל ממיכה, המשיך עם הורדה של שויינפלד ובעיטה של בן חיים לפינה הימנית ופנימה. 0:1 למכבי. בן חיים עם שערו ה-15 העונה. שתי דקות אחרי השער שכבש בן חיים נפצע בגבו אחרי תיקול עם איינבינדר ובדקה ה-22 נטש את כר הדשא ומי שתפס את מקומו היה אוסקר סקאריונה.

ככל שחלפו הדקות בית"ר החלה לשלוט במרכז בכדור ובמרכז המגרש, כשמנגד הצהובים סגרו היטב את החצי שלהם וחיפשו לצאת למתפרצות עם שוינפלד, בניון ומיכה.

בדקה ה-45, עידן ורד סיים התקפה בית"רית בבעיטה מתוך הרחבה לחיבורים של ראייקוביץ'. שתי הקבוצות ירדו למחצית בשוויון 1:1.

מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה ללא שינויים בהרכבי שתי הקבוצות וכבר בדקה הראשונה בתוך המחצית, התקפה משובחת של הכחולים הסתיימה בהגבהה מדויקת של מיכה מצד ימין, שויינפלד נגח מהזווית בצד שמאל וסחט הצלה של בוריס קליימן.

המשחק הפך להיות מרחבה לרחבה בקצב מאוד ממהיר. מכבי המשיכה לתקוף את ההגנה הבית"רית כששוינפלד ניסה פעם נוספת את שערו של קליימן בנגיחה,, אך הפעם לא למסגרת.

בדקה ה-75 ערך וידיגאל את החילוף השני וההתקפי כשהכניס את קייארטנסון על חשבונו של בניון  והמערך השתנה למערך עם שני חלוצים. לא עברה דקה ופיליפנקה כמעט ודחק מקרוב את השני של הצהובים אבל הכדור עלה מעל לשער. שויינפלד רשם החמצה ענקית בדקה ה-78  אחרי שבאחד על אחד מול קליימן בעט לגופו של השוער.

קייארטנסון יכול היה בדקה -92 לנצח את המשחק אחרי חטיפת כדור של שויינפלד אך הבעיטה שלו הייתה מטר מהקורה של קליימן ובסיום שתי הקבוצות נפרדו בחלוקת נקודות.