עשו עלייה: מכבי בגמר הגביע אחרי 1:2 על בית"ר. צפו


פרי גיים
מכבי תל אביב התייצבה הערב (רביעי) לחצי גמר גביע המדינה באיצטדיון סמי עופר. החבורה של ליטו וידיגאל פגשה את בית"ר ירושלים בידיעה שהמנצחת תתמודד נגד בני יהודה במשחק הגמר של המפעל. הצהובים הגיעו לאחר ההפסד להפועל באר שבע במחזור האחרון של ליגת העל כשהמאמן בחר לערוך מספר שינויים בהרכב. אייל גולסה, שחזר מפציעה, יוסי בניון, ברק יצחקי וארון שוינפלד קיבלו את המקום ב-11 על חשבונם של גל אלברמן, דור מיכה, אוסקר סקאריונה ווידאר קיארטנסון.

מהעבר השני בית"ר ירושלים הגיעה למשחק לאחר הפסד 3:2 למכבי חיפה בשבת האחרונה. המגן השמאלי מרסל הייסטר שהיה בספק מסויים פתח בסופו של דבר ב-11 של המאמן שרון מימר. בחלק הקדמי הוצבו עידן ורד, חן עזרא ואיתי שכטר.

מחצית ראשונה
המשחק נפתח בצורה די שקולה ועם אווירת מחשמלת מכיוןן היציעים. בדקה ה-8 איתי שכטר מצא את הרשת אבל דגל לנבדל פסל את השער. ההזדמנות ראשונה של בית"ר הגיעה בדקה ה-14,  קונט חדר לרחבה ומזווית קשה בעט לידיו של ראיקוביץ'. כעבור דקה גם מכבי איימה על השער, בעיטה של יצחקי ממרחק חלפה ליד העמוד. בדקה ה-18 הגיע שער יתרון של מכבי. מתפרצת מהירה הגיעה לייני שהרים ברגל שמאל לרחבה, שוינפלד הסתנן, הקדים את קליימן והמשיך עם הגוף פנימה.

בדקה ה-27 בית"ר כמעט השיגה את השיוויןן אחרי פריצה שכטר וכדור רוחב לאיינבינדר. הקשר בעט מ-5 מטרים אבל הצלה מדהימה של ראיקוביץ' עצרה אותו. רגע לפני ההפסקה כמעט הגיע השניץ מתפרצת של מכבי הסתיימה עם בן חיים שחדר לרחבה ובעט שטוח, קליימן הציל.

מחצית שניה
עוד לפני פתיחת המחצית ברק יצחקי שנפצע הוחלף בדור מיכה. בית"ר החלה את המחצית השניה עם לחץ בחלק המגרש של מכבי. בדקה ה-49 עזרא איים על השער עם בעיטה חזקה מ-15 מטרים אבל ראיקוביץ' הגיב טוב והדף כדור חד מאוד. בדקה ה-60 מכבי השיגה את השער השני. התקפה שכללה הרבה מסירות הגיעה לצד ימין, דסה הכניס למיכה שמול קליימן הפגיז לרשת וקירב את מכבי לגמר.

בדקה ה-65 מכבי קיבלה הזדמנות גדולה לשלישי אחרי ששוינפלד השאיר כדור גדול למיכה, שניסה לעבור את השוער אבל נבלם ברגע האחרון לקרן. 11 דקות לסיום מכבי ייצרה עוד התקפה מצויינת, הפעם בניון הכניס לבן חיים שניצב במצב טוב מאוד אך בעט החוצה. 8 דקות לסיום קונט הגיע למצב לא רע לאחר שההגנה לא הצליחה להרחיק אבל בעט מעל השער. בדקה ה-89 בית"ר הצליחה לעלות על הלוח לאחר התקפה משמאל וכדור רוחב שמצא את חן עזרא שמזווית קשה שלח פנימה.