0:1 להפועל ב"ש על מכבי בטוטו טרנר


פרי גיים

משחק העונה, משחק על 6 נקודות ואין ספור סופרלטיבים נאמרו כבר על המשחק הערב (ש')בטוטו טרנר – קרב הענקיות בין המוליכה הפועל ב"ש למכבי תל אביב. ניצחון של הצהובים סוגר את הפער בצמרת ופותח לחלוטין את המאבק על תואר האליפות.

 

מחזור 28 | תקציר המשחק נגד הפועל ב"ש

המאמן ליטו וידיגאל נאלץ להסתדר ללא הפצועים, איתן טיבי ואיל גולסה, מה שאילץ את המאמן האנגולי לפתוח עם איגור פליפנקה ואוסקר סקאריונה ב-11 שפתח. מיכה, בן חיים ווידאר קיארטנסון סגרו את החלק הקדמי של מכבי.

עוד טרם שריקת הפתיחה, עמדו שחקני שתי הקבוצות במרכז המגרש לדקת כבוד לזכרו של השדר והעיתונאי, מאיר איינשטיין, שהלך לעולמו לפני כשבוע.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח באופן שקול, כשההזדמנות הראשונה הייתה של הצהובים, כשוידאר קיארטנסון הצליח  להשתחרר מהשמירה עליו וניסה את כוחו מ-18 מטרים. חיימוב היה במקום. גם מיקאל ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה לידיו של חיימוב.

בדקה ה-22, שרק ריינשרייבר לכדור עונשין מ-11 מטרים אחרי עבירה לטענתו של דסה על מליקסון. בן שהר דייק מהנקודה הלבנה והעלה את ב"ש ליתרון. בהמשך באר שבע השתלטה על מרכז המגרש ולחצה את ההגנה של הצהובים שניסו לצאת להתקפות ללא הצלחה.

דווקא בדקות שב"ש לחצה מכבי הצליחה לצאת לאחת ההתקפות היפות במשחק, כשרובן מיקאל השתחרר במרכז המגרש עם הכדור העביר לדסה שמצא את טל בן חיים עם כדור רוחב, אך האחרון בעט מ-7 מטרים מעל לשער.

דקה לסיום המחצית שוב בן חיים קיבל כדור ענק הפעם ממיכה, אך גלישה של שיר צדק מנעה שער בטוח. מכבי המשיכה ללחוץ אך ללא הצלחה ובסיום המחצית הראשונה ירדו שתי הקבוצות ביתרון של ב"ש.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה ערך וידיגאל חילוף בהרכב של הצהובים: ברק יצחקי נכנס על חשבונו של אוסקר סקאריונה. מכבי פתחה טוב את המחצית השנייה עם לחץ על שערה של ב"ש אך התקשתה למצוא את המסגרת. ככל שהתקדמו הדקות דווקא ב"ש יצאה להתקפות מעבר מהירות והצליחה לחלץ שתי עצירות נהדרות של ראייקוביץ'.  

המחצית התאפיינה בעיקר בשליטה של מכבי וניסיונות לצאת למתפרצות מסוכנות של ב"ש. בדקה ה-78, וידיגאל בחר להחליף את גל אלברמן והכניס את אבי ריקן כשייני עבר לשחק באמצע.

בדקה ה-79 רשמו הצהובים אולי את ההזדמנות הגדולה שלהם במשחק, כשחילופי מסירות בין ייני ליצחקי מצאו את הקפטן ברחבה. האחרון בעט, חיימוב הדף והשתלט גם על הנגיחה של יצחקי לאחר מכן.

בדקה ה-85 ראייקוביץ' רשם הצלה אדירה נוספת אחרי שברדה הגיע מולו להזדמנות של אחד על אחד אך השוער הסרבי היה עם ידו על העליונה. מכבי התקשתה להגיע למצבים נוספים ובסיום הצהובים ירדו מנוצחים 0:1.