בדקה ה-93: 1:2 לפ"ת על מכבי


פרי גיים

השבוע שיינעל את הליגה לעונת 2016/17 יצא לדרך במפגש חוץ בין מכבי תל אביב למכבי פתח תקווה, כל זה פחות משבועיים לפני גמר גביע המדינה לכדורגל. שתי הקבוצות כבר נפגשו בשישה משחקים עד כה בכל המפעלים כשמכבי ניצחה ב-5 ממשחקים ובמשחק נוסף נפרד בתיקו.

לרשותו של המאמן ליטו וידיגאל עמד סגל חסר ללא המוצהבים, טל בן חיים הבלם ודור מיכה. גם החלוץ, טל בן חיים נעדר בעקבות פציעה. מנגד מי שזכה לקרדיט בהרכב הראשון של המאמן האנגולי הם השוער, דניאל ליפשיץ והחלוץ, שגיב יחזקאל. גם איגור פליפנקה שב להרכב לצידו של טיבי. ריקן פתח בעמדת הקיצוני  ימני.

מחצית ראשונה

שתי הקבוצות התקשו להגיע למצבים ליד השערים כשמכבי הייתה דומיננטית יותר. יחזקאל היה פעיל מאוד בצד שמאל אך הניסיונות שלו לכבוש בכל מחיר כשלו. בדקה ה-15 מנור סלומון החמיץ ממצב קורץ מ-5 מטרים, כשבעט מעל לשער. הניסיון הראשון בבעיטה אל עבר השער מהצד הצהוב הגיע בדקה ה-20 מבעיטה של וידאר קיארטנסון לידיו של יוסי גינזבורג. 

בדקה ה-26 שרן ייני כמעט וניצל יציאה רעה של גינזבורג וכבש עם הראש אך הכדור הרוחק מהקו ברגע האחרון. גם אחרי הגבהת כדור הקרן ייני כמעט וכבש כשבעט מ-10 מטרים אך הכדור שוב נהדף בדרך לשער.

בדקה ה-40 קייארטנסון היה קרוב לכבוש את השער ה-20 שלו בליגה העונה אחרי שנגח מ-6 מטרים כדור מעל לשער.

מחצית שנייה

שתי הקבוצות עלו למחצית השנייה במטרה לכבוש  שער ראשון במשחק ומכבי לא הייתה רחוקה לעשות את זה בדקה ה-52. ריקן מצא בכדור עומק נהדר את קייארטנסון. האחרון ניסה לחלוף על פני גינזבורג אבל שוער פ"ת הצליח  לעצור את הכדור. 3 דק' לאחר מכן החמצה נוספת, הפעם של רובן מיקאל. ייני מצא בכדור רוחב את הפורטוגלי שהכניס את הרגל עמוק מתחת לכדור ושלח אותו   גבוה לשמיים. 

בדקה ה55 יוסי בניון נכנס למשחק על חשבונו של שגיב יחזקאל. גם ברק יצחקי נכנס על חשבונו של גל לאברמן. בדקה ה-59 הלחץ של הצהובים סוף סוף הניב  פרי. מהלך קבוצתי נהדר של הצהובים הסתיים בכדור רוחב של דסה, ריקן הגיח מאחור ומ-9 מטרים כבש את הראשון. 0:1 למכבי.

בדקה ה-66 מנור סולומון בחן את הערנות של ליפשיץ בבעיטה מ-16 מטרים. השוער  היה במקום.

אחרי לא מעט הזדמנויות מנור סלומון הצליח בדקה 73 להשיג את שער השיוויון אחרי דאבל פס עם גידי קאניוק ובאחד על אחד מול ליפשיץ לא התבלבל וכבש. בדקה ה-79 ערך וידיגאל את החילוף האחרון במשחק, כשהכניס את ארון שוינפלד על חשבונו של קיארטנסון.

בדקה ה-93 לידור כהן כבש את שער הניצחון אחרי בישול של מנור סולומון בהתקפה שמצאה את ההגנה של הצהובים לא מוכנה ובכך קבע את תוצאת המשחק. פ"ת רשמה ניצחון ראשון העונה על מכבי.