מכבי נכנעה בגמר הגביע אחרי 4:3 לבני יהודה בפנדלים


פרי גיים
אחרי מסע שכלל 5 משחקים, מכבי תל אביב הגיע הערב (חמישי) לרגע השיא של העונה. הצהובים עלו לירושלים ופגשו באיצטדיון טדי את בני יהודה לגמר גביע המדינה לעונת 2016/17. מבחינת מכבי היה מדובר בגמר הגביע השלישי ברציפות לאחר שלפני שנתיים גברה על הפועל ב"ש ואשתקד נכנעה למכבי חיפה. המטרה שעמדה לנגד העיניים הצהובות היא זכייה 24 בתולדות המועדון.

המאמו ליטו וידיגאל החליט לעלות עם מערך שכלל את גל אלברמן, אייל גולסה ורובן מיקאל במרכז השדה, כאשר בחלק הקדמי הוצבו דור מיכה, טל בן חיים ווידאר קיארטנסון. מהעבר השני בני יהודה, שחיפשה גביע שלישי בתולדותיה, הגיעה למשחק לאחר שסיימה את הליגה במקום ה-11. המאמן כפיר אדרי, שמונה בשלהי העונה, החליט לפתוח ב-11 עם נריוס ולאסקיס, אלון תורג'מן ויונתן כהן בחלק הקדמי. 

מחצית ראשונה
המשחק נפתח בצורה מעט עצבנית עם לא מעט עבירות שעצרו את השטף. בדקה ה-12 הגיע האיום הראשון של מכבי על השער אחרי שמיקאל השאיר קרן לאלברמן שחיכה מחוץ לרחבה, הקשר בעט טוב מ-20 מטרים אבל הכדור שלו חלף סמוך לעמוד. הדקות הבאות התנהלו בשליטה של הצהובים שהחזיקו בכדור לא מעט בחלק המגרש של היריבה, אך נתקלו בהתגוננות טובה שמנעה מצבים מסוכנים. בדקה ה-32 מכבי הצליחה לייצר מצב מסוכן אחרי שמיכה קיבל מסירת עומק ברחבה, הוריד לגולסה שהגיע מאחור, אבל הבעיטה שלו פיספסה את החיבורים הרחוקים בסנטימטרים. שתי דקות חלפו והכתומים סיכנו בצד השני אחרי מתפרצת, הכדור הגיע ליונתן כהן שבעט מזווית אלכסונית – החוצה. רגע לפני ההפסקה (44) מיקאל קיבל את הכדור בצד שמאל והעביר כדור רוחב מסוכן למרכז, קיארטנסון ניסה להמשיך עם נגיעה לרשת אבל איחר במעט. 0:0 במחצית. 

מחצית שניה
מכבי פתחה את המחצית השניה עם התלהבות ובדקה ה-50 כמעט כבשה אחרי שקרן של מיקאל הגיעה לייני, הנגיחה של הקפטן חלפה מעט מעל המשקוף. הצהובים המשיכו עם קצב גבוה יותר ובדקה ה-56 אלברמן השתלט על כדור חוזר מההגנה ובעט שטוח – ליד העמוד. 4 דקות חלפו וגם הכתומים ייצריו איום על השער אחרי שמרסיץ' שיחרר בעיטה מזווית מפתיעה אבל ראיקוביץ' היה במקום והדף. 2 דקות לאחר מכן הכתומים פיספסו את המצב הכי טוב שלהם עד לאותו הרגע אחרי שתורג'מן נותר חופשי ברחבה, קיבל מסירה מולסקיס אבל מהאוויר בעט החוצה. למרות ההזדמנות של היריבה הלחץ של מכבי הלך וגבר, בדקה ה-68 מיקאל ייצרה פעולה טובה, השתחרר על סף הרחבה ובעט בשמאל, לצערו זה הלך החוצה. 12 דקות לסיום תשעים הדקות בני יהודה תפסה את מכבי לא מוכנה עם מתפרצת מהירה, הכדור הגיע לולסקיס שבעט לא טוב ופיספס צ'אנס טוב של הכתומים. בדקה ה-88 גם ייני סיכן את השער אחרי מסירה של דסה מאגף ימין, הבעיטה שלחה את הכדור מעל השער. 0:0 בתום תשעים דקות. גמר הגביע הולך להארכה.

הארכה
האירוע הבולט הראשון בהארכה היה חילוף שביצע וידיגאל כשיוסי בניון החליף את דור מיכה. בדקה ה-101 אייל גולסה הוכשל ברחבהה אבל השופט החליט לא לשרוק ודווקא הניף כרטיס צהוב לקשר. רגע לפני סיום החלק הראשון של ההארכה, קיארטנסון השתחרר על סף הרחבה ושיחרר בעיטה, לרוע מזלו הכדור פגע בשחקן הגנה וניתז לקרן. בדקה ה-109 בני יהודה הגיעה להזדמנות טובה אחרי שיונתן כהן הגביה מימין, הנגיחה של מרסיץ' היתה רעה והלכה החוצה. עד לסיום ההארכה שתי הקבוצות לא הצליחו לייצר איומים משמעותיים נוספים בדרך לדו קרב הפנדלים שהכריע את ההתמודדות. לחצו כאן לפירוט המלא של דו קרב בעיטות ההכרעה.