צפו בתקציר: מכבי ניצחה 0:2 את טיראנה


פרי גיים
מכבי תל אביב פתחה הערב (חמישי) את העונה באופן רשמי. הצהובים עלו למשחק התחרותי הראשון שלהם העונה כשאירחו באיצטדיון בנתניה את טיראנה מאלבניה למשחק הראשון במסגרת סיבוב המוקדמות הפותח של הליגה האירופית. המאמן ג'ורדי קרויף העלה הרכב שכלל את שחקני הרכש אופיר דוידזאדה ועומר אצילי שרשמו בכורה רשמית. עוד בהרכב של קרויף ניתן היה למצוא את יונתן כהן ושלומי אזולאי שחזרו מעונת השאלה. וידאר קיארטנסון הוצב בחוד.

מהעבר השני טיראנה הגיעה להתמודדות לאחר עונה סוערת בה זכתה בגביע האלבני אך מנגד נשרה לליגה השניה. המאמן זה מריה, ששיחק בעבר בליגה האיטלקית הבכירה, הציב ב-11 את השוער הוותיק איליון ליקה ובנוסף פתחו בשורות האורחת הזרים ראובן אקווה וג'וניור סנטאמו. עוד לפני המשחק ערכה מכבי שני טקסים. הראשון לזכרו של שחקן העבר של המועדון, מאיר נמני, שהלך השבוע לעולמו. בנוסף, הקבוצה גם נפרדה מהחלוץ טל בן חיים שחתם בשורות ספרטה פראג מהליגה הצ'כית.

מחצית ראשונה
טיראנה החלה את המשחק בצורה מעט מפתיעה ובדקות הראשונות הצליחה לכפות משחק די שקול בנתניה. אחרי רבע השעה הראשונה מכבי נכנסה לאט לאט לעניינים והשתלטה על המשחק בעזרת הנעת כדור בחלק המגרש של היריבה. בדקה ה-22 דסה הכניס כדור טוב ליונתן כהן, שנגח אבל הכדור שלו הלך החוצה.

הלחץ הצהוב נמשך ובדקה ה-27 גם הניב פרי. קיארטנסון השאיר כדור בנגיעה לכהן, שהניף את רגל שמאל האדירה שלו ומ-20 מטרים שלח בעיטה חדה לפינה הרחוקה ופנימה. 0:1 למכבי.שתי דקות עברו והאיסלנדי כמעט השיג את השני אחרי שבעט תוך כדי סיבוב אבל השוער הדף. עד לסיום המחצית הראשונה הקצב די נרגע, אולי גם בשל החום ששרר באיצטדיון, כאשר שתי הקבוצות התקשו להגיע למצבים מסוכנים.

 

מחצית שניה
גם המחצית השניה נפתחה עם עליונות של מכבי שבדקה ה-53 כמעט כבשה את השני בעקבות קרן של אצילי ונגיחה של קיארטנסון סמוך לעמוד. בדקה ה-64 מכבי השיגה את השער השני שנוצר כשיתוף פעולה בין המגינים. זה התחיל עם מסירת רוחב של אופיר

 

דוידזאדה, דסה הצטרף ובנגיעה שלח בעיטה שטוחה פנימה. בהמשך המחצית ג'ורדי קרויף רענן את השורות עם חילופים כאשר אליאל פרץ נכנס במקום גולסה, שנפגע ואילו ברק יצחקי החליף את עומר אצילי. הצהובים המשיכו לשלוט בנעשה על הדשא וחיפשו שערים נוספים כשבעיטות של קיארטנסון ויצחקי לא מצאו את המסגרת. 12 דקות לסיום גם שוינפלד נכנס למשחק אחרי שהחליף את קיארטנסון. לקראת הסיום כהן הגיע להזמנות טובה נוספת אחרי מסירה של דוידזאדה אבל בעט מעל השער. 0:2 למכבי ת"א בסיום.