צפו בתקציר: 0:3 למכבי על טרנבה, אצילי כבש בבכורה


מכבי תל אביב קיימה הערב (ש') את משחק האימון השני והאחרון שלה במחנה האימונים באוסטריה, כשגברה 0:3 על ספרטק טרנבה הסלובקית.לרשותו של ג'ורדי קרויף עמד סגל שכלל גם את שחקני הנבחרות שהצטרפו לאימונים ביום שני וגם את שחקני הרכש: עומר אצילי ואופיר דוידזאדה. אצילי ערך את הופעת הבכורה שלו כבר בהרכב הפותח.

המחצית הראשונה נפתחה בלחץ של הצהובים על שער הסלובקים כששגיב יחזקאל, שלומי אזולאי ווידאר קיארטנסון הגיעו ללא מעט מצבים. אזולאי הספיק להדביק פעמיים את הכדור לקורה, כשבפעם השנייה קיארטנסון השלתט על הריבאונד וכבש מקרוב (38) את הראשון. 0:1 למכבי בתום המחצית הראשונה.

המחצית השנייה נפתחה עם לא מעט שינויים בהרכב של מכבי כשמי שערך את הופעת הבכורה שלו במדים הצהובים היה אופיר דוידזאדה. הדקה ה-56, רשם עומר אצילי את שער הבכורה שלו אחרי שהשתלט על כדור שהדף השוער הסלובקי בתוך תיבת ה-5 אחרי התקפה נהדרת של הצהובים ומקרוב כבש. 0:2 למכבי.

בדקה ה-90, ארון שוינפלד הצטרף לרשימת החוגגים אחרי בישול נהדר של יונתן כהן. האחרון התרומן לכדור גובה שהוגבה לכיוון הרחבה, החליק עם הראש לכיוון החלוץ האמריקאי שמתוך הרחבה כקבע את תוצאת המשחק.

מחצית ראשונה:

הרכב: פרדראג ראייקוביץ'; אלי דסה, טל בן חיים, איגור פליפנקה, מתן בלטקסה; דור פרץ, מרסלו דוס סנטוס, שלומי אזולאי; עומר אצילי, שגיב יחזקאל, וידאר קיארטנסון

דקה 3: עומר אצילי עם כדור הגבהה ראשון לרחבה. ההגנה הסלובקית הרחיקה

דקה 13: ממכבי המשיכה ללחוץ את ההגנה של הסלובקים. דסה פרץ בצד ימין והגביה לרחבה השוער הסלובקי הצליח לעצור.

דקה 14: קיארטנסון השתחרר מההגנה ובעט מ-18 מטרים כדור שטוח שחמק סנטימטרים מהקורה של הסלובקים. מכבי ממשיכה בשליטה מוחלטת על כר הדשא. 

דקה 19: שיתוף פעולה בין שני שחקניה החדשים של מכבי. אצילי הרים קרן ובלטקסה התרומם מעל להגנה ונגח סמוך לקורה.

דקה 25: דסה העביר רוחב לאצילי, שחתך לרחבה ומ-7 מטרים בעט חזק מעל לשער.

דקה 28: שגיב יחזקאל בעט כדור לקורה, שלומי אזולאי השתלט על הכדור ובעט מקרוב מעל לשער.

דקה 31: שוב שגיב יחזקאל פרץ מצד שמאל ומסר רוחב לאזולאי, שמ-6 מטרים המשיך לשער. שוב השוער הסלובקי היה במקום.

דקה 32: עומר אצילי הכניס כדור עומק מצויין לאזולאי שבעט מהרחבה לקורה. יחזקאל עט על הריבאונד ובעט החוצה. מכבי ממשיכה לשטוף את המגרש. 

דקה 38: 0:1 למכבי תל אביב. עומר אצילי הכניס כדור עומק לאזולאי ששוב מצא את הקורה. קיארטנסון השתלט על הכדור החוזר ובעט פנימה. יתרון מוצדק לצהובים.

מחצית שנייה:

הרכב מחצית שנייה: ראייקוביץ', יובל שפונגין, איתן טיבי, שון גולדברג, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, אייל גולסה, אליאל פרץ, אצילי, יונתן כהן, ארון שוינפלד.

דקה 50: הסלובקים רשמו הזדמנות ראשונה. לוקאס מיחאליק בעט מחוץ לרחבה מצד שמאל מעל לשער.

דקה 53: אצילי הכניס כדור עומק לשוינפלד שבנגיעה ניסה למצוא את יונתן כהן. ההגנה הסלובקית הרחיקה ברגע האחרון. 

דקה 56: 0:2 למכבי! דוידזאדה החל את המהלך מצד שמאל אחרי שהעביר רוחב לשוינפלד שנבלם. ייני בעט לשער, השוער הדף ואצילי המשיך מתוך תיבת ה-5 פנימה.

דקה 60: קרויף מבצע שני חילופים: אצילי יצא, ברק יצחקי נכנס במקומו. דניאל טננבאום החליף את ראייקוביץ' בשער.

דקה 64: אליאל פרץ השתלט על כדור 18 מטרים השער ובעט חזק מעל למשקוף. הקבוצות יצאו להפסקת מים.

דקה 69: יובל שפונגין במספרת כמעט וכבש את השלישי של הצהובים. הכדור שלו חמק סמוך לקורה.

דקה 76: אליאל פרץ הקפיץ בצ'יפ כדור מדוד לברק יצחקי שבעט מהרחבה בוולה סמוך למשקוף.

דקה 90: 0:3 למכבי! יונתן כהן התרומם לכדור שהוגבה לכיוון הרחבה, החליק עם הראש לשוינפלד שהמשיך לרחבה ומקרוב קבע את תוצאת המשחק.