גם בישראל: מכבי ניצחה 0:2 את בני יהודה


פרי גיים
העונה של מכבי תל אביב אמנם החלה כבר לפני כחודש, אבל הערב (ראשון) הצהובים הוציאו לדרך גם את עונת הכדורגל הישראלי שלהם. החבורה של ג'ורדי קרויף אירחה את בני יהודה למשחק במסגרת המחזור הראשון של גביע הטוטו. בעקבות העומס מהמשחקים באירופה המאמן החליט לבצע שינויים רבים בהרכב הפותח, שכלל את דניאל טננבאום, דור פרץ, איגור פיליפנקה, שון גולדברג, אבי ריקן, מרסלו דוס סנטוס, אליאל פרץ, שלומי אזולאי, יונתן כהן, שגיב יחזקאל וברק יצחקי. דור מיכה, שהיה פצוע במשך תקופה ארוכה, חזר לסגל ופתח על הספסל. מהעבר השני, גם בני יהודה, ששיחקה בשבוע שעבר מול זניט סנט פטרסבורג במוקדמות הליגה האירופית, עלה עם לא מעט שינויים ב-11 של יוסי אבוקסיס. דובב גבאי ומתן חוזז הוצבו בחלק הקדמי של הזהובים.

מחצית ראשונה
הצהובים פתחו את המשחק במערך של שלושה בלמים, כאשר ריקן ויחזקאל מתופקדים בשני האגפים. ההזדמנות הראשונה במשחק היתה שייכת לבני יהודה, כאשר בסיום התקפה מתפרצת בעיטה של חוזז הלכה לידיו של טננבאום. בדקה ה-20 מכבי קיבלה הזדמנות טובה אחרי מסירה של מרסלו ליונתן כהן, שמ-15 מטרים בעט לידיו של זובאס. הדקות הבאות היו די מנומנמות אבל בדקה ה-35 שער של אבי ריקן הרים את הצהובים ביציעים. התקפה שכללה חילופי מסירות יפים הגיע אל שון גולדברג בצד שמאל, הוא יישר מסירה חכמה למרכז ואבי ריקן המשיך עם בעיטה חדה לקורה ופנימה. 0:1 למכבי.

3 דקות לאחר מכן מכבי כמעט כבשה את השני אחרי מסירת עומק טובה של אליאל פרץ ליונתן כהן, אך הבעיטה שלו היתה גבוהה מדי ופיספסה את המסגרת במעט. לקראת סיום ההחמצה הצלה גדולה של טננבאום מנעה מגבאי שער שיוויון. בדקה ה-43 החלוץ האורח גם הגיע למצב טוב נוסף לאחר טעות בהגנת מכבי אבל מצא רק את הקורה. בדקה ה-44 מכבי הענישה את היריבה והבקיעה את השני. הפעם שלומי אזולאי היה בתפקיד המבשל עם מסירת עומק חכה לשגיב יחזקאל, שהשתלט על הכדור ובקור רוח שלח מ-14 מטרים לרשת. 0:2 למכבי. 

מחצית שניה
מכבי המשיכה להיראות טוב גם בתחילת החצי השני ובדקה ה-48 גם כמעט כבשה שער יפה, אחרי הרמה של ריקן – זובאס הדף את הוולה של יצחקי. שתי דקות לאחר מכן בלילתי הגיע למצב טוב אבל טננבאום שוב היה במקום ועצר אותו. שתי הקבוצות החלו לבצע חילופים כאשר בין אלה שנכנסו היו מיכה שחזר מפציעה ובלטקסה, שעלה להופעת בכורה במכבי. בדקה ה-64 ג'וף גאירה מבני יהודה איים על השער עם בעיטה במרחק, אבל טננבאום קלט. החילופים הרבים של שתי הקבוצות קצת פגעו בשטף המשחק, אבל בדקה ה-77 דור פרץ כמעט כבש שער יפה, לרוע מזלו בעיטה חזקה שלו מ-25 מטרים חלפה ליד הקורה. 6 דקות לסיום התקפה נהדרת של מכבי החלה עם מסירה של מיכה לבלטקסה, שהשאיר ליונתן כהן אבל הכדור שלו חמק החוצה.