1:2 למכבי על רעננה, שער אדיר לבן חיים


פרי גיים
אחרי שהרשימה באמצע השבוע עם 0:3 על מכבי פ"ת, מכבי תל אביב התייצבה הערב (שבת) למשחק נוסף בגביע הטוטו, הפעם אצל הפועל רעננה באיצטדיון בנתניה למפגש במסגרת המחזור החמישי והאחרון של שלב הבתים במפעל. ג'ורדי קרויף שוב ערך מספר שינויים בהרכב הפותח שלו כאשר בין אלה שקיבלו את הקרדיט היו מתן בלטקסה, שון גולדברג ומרסלו. את החלק הקדמי בצהוב הרכיבו יונתן כהן, שגיב יחזקאל וברק יצחקי. מהעבר השני, רעננה הגיעה להתמודדות לאחר שגברה 2:4 על מכבי נתניה ביום רביעי האחרון. המארחת פתחה עם הרכב שכלל בין השאר את שחקן הרכש הטרי ג'ורדן פושה, שהוצב בחלק הקדמי לצד שמעון אבוחצירה ומוחמד שכר.

מחצית ראשונה
המשחק נפתח עם שליטה של מכבי ת"א ובדקה ה-7 הצהובים גם ייצרו איום ראשון על השער אחרי שיחזקאל פרץ מימין והגביה למרכז, יונתן כהן נגח החוצה. בדקה ה-11 רעננה נותרה ב-10 שחקנים לאחר ששכר תיקל בחריפות את יונתן כהן וספג כרטיס אדום ישיר. למרות החיסרון המספרי, בדקה ה-17 רעננה הצליחה לאיים על השער עם בעיטה של פושה, אך ראיקוביץ' היה במקום וקלט. בדקות הבאות מכבי שלטה במשחק אך התקשתה לייצר מסוכנים על השער.

5 דקות להפסקה הצהובים מצאו פירצה כאשר אזולאי שלח כדור שטוח לרחבה, יצחקי המשיך עם בעיטה תוך כדי גלישה אך פיספס את המסגרת במעט. מכבי המשיכה לחפש את הרשת, בדקה ה-45 יונתן כהן שלח בעיטה חדה ממרחק אבל השוער אסף צור קלט. מספר שניות עברו ומכבי כבר עלתה ליתרון. הגנת רעננה הרחיקה כדור אל טל בן חיים, שמ-25 מטרים הניף את רגל שמאל ושלח וולה אדיר לחיבורים של היריבה. שער ענק של הבלם, 0:1 למכבי בהפסקה. 

מחצית שניה
מכבי החלה את המחצית השניה עם תנופה ובדקה ה-49 אליאל פרץ סחט הצלה יפה מצור לאחר בעיטה ממרחק. בדקה ה-55 הצהובים כבר השיגו את השער השני. הפעם ברק יצחקי מצא את אזולאי, שמ-20 מטרים שלח כדור חד שנעצר עמוק ברשת של רעננה. 0:2 למכבי. במהלך המחצית השניה ביצע קרויף מספר חילופים כשאל המגרש נכנסו דניאל טננבאום, טינו סושיץ' וכן פאדי נג'אר שערך הופעת בכורה במדי הבוגרים.  בהמשך גם עדן קארצב הצעיר עלה להופעת בכורה, כשבנוסף אליו גם דור מיכה עלה מספסל המחליפים. 9 דקות לסיום רעננה הגיעה להזדמנות די נדירה כשכארם ארשיד השתחרר בתוך הרחבה ובעט סמוך לקורה. המארחת המשיכה לנסות ובדקה ה-83 גם מצאה את הרשת אחרי ששוקרני מסר מימין ודור חוגי המשיך עם נגיעה אחת לפינה הרחוקה ופנימה. רעננה יצאה קדימה והשאירה עורף חשוף ובדקה ה-89 מיכה כמעט ניצל זאת, אך השוער הדף ומנע שער.