צפו: צמד לאצילי, 1:2 למכבי על ק""ש


פרי גיים
אחרי שעלתה לשלב הבתים של הליגה האירופית, מכבי תל אביב חזרה היום (ראשון) לזירה המקומית. הצהובים התארחו אצל הפועל קרית שמונה למשחק אותו אירחו הצפוניים באיצטדיון בעכו. ג'ורדי קרויף החליט לתת קרדיט בהרכב הפותח לרכש הטרי ניק בלקמן, שהוצב בחלק הקדמי לצד וידאר קיארטנסון ועומר אצילי. בנוסף המאמן ערך רוטציה כשדור פרץ פתח כמגן ימני ואילו אבי ריקן חזר אל מרכז השדה. מהעבר השני, ק"ש הגיעה להתמודדות לאחר שסיימה ב-0:0 מול הפועל רעננה במחזור הפתיחה של ליגת העל. סאן מנחם, שהצטרף לקבוצה של סילבס רק השבוע, פתח ב-11, כאשר בנוסף אליו קיבלו קרדיט גם עידו דוידוב הצעיר והחלוץ נייג'ל האסלבנק.

צפו בתקציר:

מחזור 2: הפועל ק"ש – מכבי ת"א 2:1 | תקציר

מחצית ראשונה
המשחק נפתח בצורה די שקולה כאשר שתי הקבוצות מחפשות להניע את הכדור בדקות הראשונות. למרות זאת הן התקשו לייצר הזדמנויות ממשיות ברבע השעה הראשונה, על אף שבלקמן ביצע מספר פעולות טובות. בדקה ה-20 מכבי ייצרה איום ממשי ראשון וגם כבשה. בן חיים מצא את דוידזאדה במסירה נהדרת, המגן המשיך להתקדם באגף שמאל ועם מסירת עומק נפלאה משלו העמיד את אצילי באחד על אחד מול השער. הקיצוני שמר על קור רוח ועם צ'יפ אלגנטי העלה את מכבי ל-0:1. הצהובים המשיכו לתקוף ובדקה ה-27 ריקן כמעט כבש שער אדיר, אלא שהבעיטה שלו מהאוויר חלפה סנטימטרים ליד העמוד. 

גם אצילי נותר רעב, בדקה ה-30 הוא פרץ מהמרכז ושיחרר כדור טוב שהוסט מעט וחמק ליד העמוד של איתמר ניצן. 2 דקות עברו וקרן של אצילי מצאה את הראש של ייני שנגח למשקוף והחוצה. המשחק הטוב של אצילי נמשך ובדקה ה-41 הגיע השני שלו. מסירת עומק של דור פרץ פירקה את קו ההגנה הצפוני, מיכה דהר לרחבה אבל פירגן לחברו עם פס רוחב ומול שער חשוף אצילי גילגל פנימה. 

מחצית שניה
קרית שמונה ניסתה לחזור למשחק בפתיחת המחצית השניה ובילתה הרבה יותר בחלק המגרש של מכבי בדקות האלה. המארחים גם הגיעו להזדמנות של נייג'ל האסלבנק אך בעיטה שלו חלפה מעל המשקוף. בדקה ה-61 קרית שמונה גם הצליחה לעלות על הלוח אחרי שדוידוב פרץ משמאל והגביה לרחבה, האסלבנק המשיך עם נגיחה חזקה פנימה. בדקה ה-68 שובל גוזלן הגיע להזדמנות טובה בתוך הרחבה, אבל הדיפה של ראיקוביץ' מנעה שיוויון. בדקה ה-74 האוהדים שהגיעו לעכו ראו פעולה גדולה של בלקמן שהשתחרר ברחבה וירה כדור שגילח את המשקוף של המארחת. דקה לאחר מכן גם באטוקיו ניסה את כוחו עם כדור ממרחק אבל פיספס את המסגרת. 11 דקות לסיום שלומי אזולאי החלוץ היה חייב לכבוש את השיוויון של ק"ש רק שהוא החמיץ מול שער כמעט ריק.