צפו במכבי מעפילה לפלייאוף אחרי 0:1 על פאניוניוס


פרי גיים

מכבי תל אביב הגיעה למשחק החוץ באתונה עם יתרון 0:1 על פאניוניוס מהמשחק הראשון בארץ, אך בדריכות גדולה לקראת הגומליןם בידיעה ששער אחד עלול שלא להיות מספיק כדי להבטיח את הכרטיס לשלב הבא.

המאמן, ג'ורדי קרויף, שהבטיח שמכבי תבוא למשחק כמו לכל משחק כדי לנצח, לא שינה את ההרכב מזה שפתח במשחק הבית, כשאצילי, שוינפלד וקיארטנסון פתחו בחלק הקידמי יחד עם כריסטיאן בטוקיו ששיחק מאחורי החלוצים. אצל היוונים היו שני שינויים מרכזיים עם השתתפותם של השחקנים האירנים, סוג'אי ואג'ספי, בהרכב.

מחצית ראשונה

27 דקות עברו עד שנרשמה ההזדמנות הממשית הראשונה במשחק. אצילי הרים כדור מצד שמאל וקיארטנסון, שהגיע לכדור, בעט מ-6 מטרים מעל לשער. מכבי שלטה לאורך כל הדקות במרכז המגרש ובכדור אך התקשתה לתרגם את זה להזדמנויות. בדקה ה-32 רשם אצילי הזדמנות נוספת, כשבעט כדור חופשי מ-20 מטרים ומאטיץ' הדף ברגע האחרון לקרן.

ברבע השעה האחרונה היוונים ניסו יותר ליזום התקפות אך ההגנה של הצהובים בראשותו של טל בן חיים הייתה במקום כדי לעצור אותם. בסיום המחצית הראשונה, שהייתה בחלקים רבים אגרסיבית יתר על המידה, ירדו שתי הקבוצות בשיוויון 0:0.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה ללא שינויים בהרכב. בדקה ה-54 רשם ראייקו עצירה גדולה אחרי הרחקת כדור לא טובה של שפונגין שהובילה לבעיטה מ-17 מטרים של אג'ספי. בדקות הראשונות של המחצית השנייה היוונים עוד ניסו למצוא פירצה בהגנה של מכבי, אך ללא הצלחה.

המשחק התאפיין במחצית השנייה, כמו בראשונה, בחוסר דיוק בהנעת הכדור של שתי הקבוצות וכמעט ללא הזדמנויות. בדקה ה-72 דווקא פאניוניוס רשמה הזדמנות מעולה כשאצילי בעט סמו לקורה של ראייקוביץ'. בדקה ה-76 רשם דור מיכה את הדקות הראשונות שלו לעונת 2017/18 אחרי שהחלים מפציעה שליוותה אותו בתחילת העונה.

בדקה ה-76 נכנס דור מיכה לשחק לראשונה במפעל האירופי. 3 דקות מאוחר יותר רשמה מכבי את השער הראשון במשחק. אצילי הרים כדור קרן שעשה את דרכו לשער של היוונים, שפשף את אחד משחקני ההגנה ונכנס. מכבי 1 פאניוניוס 0.

בסיום המשחק הצהובים רשמו ניצחון כפול על היוונים והשלימו את המשימה בדרך לשלב הפלייאוף.