0:1 גדול: ניצחון חוץ חשוב למכבי על אלטאך האוסטרית


פרי גיים

מכבי תל אביב פתחה הערב את השתתפותה בשלב פלייאוף מוקדמות הליגה האירופית במשחק חוץ באצטדין אינסברוק שבאוסטריה במפגש הראשון מבין שניים נגד אלטאך. המאמן ג'רודי קרויף, החזיר להרכב את הבלם איתן טיבי ששב מפציעה. מנגד הוא חסר את איל גולסה ומי שתפס את מקומו היה אבי ריקן ששיתף פעולה עם שרן ייני וכריסטיאן באטוקיו. 

על הספסל של הצהובים המתינו להזדמנות דור מיכה, ברק יצחקי ושגיב יחזקאל.

מחצית ראשונה

הקבוצה האוסטרית פתחה את המשחק עם לחץ על שערה של מכבי, כשהבעיטה הראשונה הייתה בדקה ה-10 של אנגמלאו אחרי שהשתחרר יפה מהשמירה של עומר אצילי. ראייקוביץ' היה במקום. בדקה ה-17 ממכבי כבר הצליחה להבקיע שער ראשון במשחק, כשאיתן טיבי התרומם מעל להגנה האוסטרית ונגח לחיבורים, אך השער נפסל בטענה לנבדל.

בדקה ה-20 אנגמלאו כבר ראה את הכרטיס הצהוב אחרי עבירה על טיבי. אלטאך ניסתה עוד לסכן את שערו של ראייקו בבעיטות מרחוק אבל השוער היה עירני ושמר על שער נקי עד לסיום המחצית שהסתיימה ללא שערים.

מחצית שנייה

הצהובים עלו למחצית השנייה ללא שינויים בהרכב אבל עם יותר שליטה בכדור. כבר בדקה ה-49 אבי ריקן השאיר כדור עומק נהדר לקיארטנסון שבאחד על אחד החמיץ את המסגרת. מנגד אלטאך הגיעה להזדמנות קורצת של אנגמלאו שבעט מעל שערו של ראייקוביץ'.

ככל שחלפו הדקות האוסטרים הפכו למסוכנים וההגנה של מכבי נזקקה לחילוצים מהקו של שפונגין וטיבי. אלא שבדקה ה-67, אחרי חילוף שערך קרויף כשהכניס את מיכה על חשבונו של אצילי, יצאה מכבי למתפרצת שהסתיימה במסירה של דוידזאדה לקיארטנסון. האחרון בעט מ-16 מטרים וכבש את שער החוץ  היוקרתי. 0:1 למכבי.

האוסטרים עוד ניסו ללחוץ כדי למצוא את שער השיוויון אבל ההגנה של מכבי עמדה נכון ולא אפשרה להם להגיע למצבים. עד לסיום המשחק מכבי הצליחה לשמור על שער נקי ורשמה תוצאה חשובה מאוד לקראת הגומלין בחמישי הבא.