מרגישים בבית: מכבי בשלב הבתים אחרי 2:2 עם אלטאך


פרי גיים
מכבי תל אביב חזרה הערב (חמישי) לאיצטדיון בנתניה למשחק גורלי על כרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית. אחרי הניצחון 0:1 באוסטריה, הצהובים אירחו את אלטאך למשחק הגומלין בשלב הפלייאוף כשהמטרה שעמדה לנגדם עינם היתה עלייה שניה ברציפות לשלב הבתים בליגה האירופית ושלישית ברציפות לשלב בתים במפעל אירופי. ג'ורדי קרויף ערך מספר שינויים בהרכב הפותח שלו לעומת משחק הליגה מול בית"ר ירושלים, כאשר טל בן חיים, אבי ריקן וכריסטיאן באטוקיו פתחו ב-11 שלו. מהעבר השני האוסטרים התבססו בחלק הקדמי על הקמרוני מומי אנגמאלו, כשלצידו תופקד האנס אייגנר הוותיק שחזר לסגל לאחר השעיה.

מחצית ראשונה
מכבי פתחה טוב את המשחק ובדקות הראשונות איימה על השער של היריבה. זה התחיל עם בעיטה של קיארטנסון מעל השער כבר בדקה ה-2. 6 דקות לאחר מכן האיסלנדי ביצע דאבל פס יפה עם באטוקיו שהגיע למצב טוב בתוך הרחבה אבל בעט ליד העמוד. למרות השליטה של הצהובים בדקה ה-20 אלטאך עלתה ליתרון בניגוד למהלך המשחק. דוידזאדה החזיר כדור לאחור אך אייגנר ניצל אי הבנה עם טיבי, חטף את הכדור ומול ראיקוביץ' גילגל לרשת.

מכבי ניסתה לחזור למשחק ובדקה ה-28 שוינפלד הגיע למצב ברחבה וניסה מספרת אך השוער הצליח להדוף. המארחת המשיכה להגיע לאיזור ה-16 ובדקה ה-39 הרמה נהדרת של דוידזאדה מצאה את קיארטנסון שממצב קורץ נגח מעל השער. מכבי לא הרפתה ובדקה ה-41, שניות לאחר שפיספס מצב טוב, קיארטנסון כבר איזן. מיכה העלה כדור מימין, שוינפלד הוריד עם הראש והאיסלנדי שלח פנימה מ-4 מטרים. 

מחצית שניה
מכבי פתחה את המחצית השניה בצורה מנומנמת ובדקה ה-58 האוסטרים ניצלו זאת כדי להשיג שער שני. כדור קרן הגיע לנצר, שנבלם בפעם הראשונה אך השתלט על הכדור ומ-10 מטרים ירה את הריבאונד לרשת הגבוהה של ראיקוביץ'. קרויף ניסה לשנות את המשחק ובדקה ה-66 הכניס את עומר אצילי, כאשר על הדרך עבר למערך של שלושה בלמים. מכבי הפעילה לחץ כבר על השער של היריבה ובדקה ה-73 באה על שכרה. ההגנה האוסטרית לא הסתדרה עם כדור קרן של עומר אצילי, שהגיע לשרן ייני. הקפטן שמר על קור רוח ומ-9 מטרים בעט כדור שטוח לקורה ופנימה. הלחץ נמשך ושתי דקות לאחר מכן השוער הצליח להוציא בעיטה טובה של סושיץ', שנכנס גם הוא כמחליף. 3 דקות לסיום ייני מסר לקיארטנסון בתוך הרחבה אבל האיסלנדי בעט לרשת החיצונית.