מכבי סיימה ב-0:0 סוער מול חיפה


פרי גיים
המחזור החמישי של ליגת העל הפגיש הערב (ראשון) את מכבי ת"א ומכבי חיפה לאחד המשחקים המסקרנים שיש לכדורגל הישראלי להציע. הצהובים אירחו את הירוקים באיצטדיון בנתניה כאשר שחקניו של ג'ורדי קרויף קיוו להמשיך את המומנטום החיובי בעקבות הניצחון על מכבי נתניה. קרויף ביצע מספר שינויים בהרכב הפותח שלו כשמי שחזרו ל-11 היו יובל שפונגין, טל בן חיים ואלירן העטר.

מהעבר השני, חיפה הגיעה לנתניה לאחר הניצחון על הפועל רעננה במחזור הקודם. המאמן גיא לוזון בחר לפתוח עם עומר דמארי בחלק הקדמי לצידו של ניקיטה רוקאביצה. גל אלברמן, עמרי בן הרוש ושלומי אזולאי ששיחקו במכבי ת"א זכו לטקס הוקרה מהקבוצה לפני שריקת הפתיחה.

מחצית ראשונה
מכבי פתחה את המשחק בלחץ על השער של היריבהה ובדקה ה-10 גם כמעט הצליחה למצוא את הרשת אחרי שייני נגח כדור קרן לקורה. 4 דקות לאחר מכן הגיעה הזדמנות ראשונה גם לחיפה אחרי שרוקאביצה בעט למרכז השער וראיקוביץ' הדף. הצהובים המשיכו ליזום ובדקה ה-18 דאבל פס בין ייני לאצילי הסתיים עם בעיטה טובה של האחרון שגלזר הדף לקרן. 4 דקות לאחר מכן מכבי שוב פגעה בעמוד הפעם לאחר שאצילי השאיר לעטר, שבעט ממצב לא רע אבל פיספס את הרשת בסנטימטרים. 

אצילי היה פעיל מאוד בחצי הראשון ובדקה ה-31 פרץ משמאל והוציא רוחב לקיארטנסון שבעט שטוח סמוך לעמוד. בדקה ה-44 המשחק קיבל תפנית לאחר שרוקאביצה חטף כדור, בן חיים הכשיל אותו בדרך לשער וספג כרטיס אדום ישיר שהשאיר את מכבי בעשרה שחקנים לחצי השני של ההתמודדות.

מחצית שניה
בעקבות החסרון המספרי המשחק התאזן בפתיחת המחצית השניה, כאשר חיפה החלה לצאת קדימה. בדקה ה-56 קאיו, שנכנס כמחליף, איים עם בעיטה ממרחק שראיקוביץ' הצליח להדוף. 2 דקות עברו וקיארטנסון נשלח למתפרצת, גבר על קינן אבל מזווית קשה בעט לידיים של גלזר. 

מכבי המשיכה להיות הקבוצה היוזמת ובדקה ה-63 כדור של באטוקיו מ-22 מטרים פיספס את הקורה במעט. קרויף ניסה לרענן את השורות עם חילופים ובדקה ה-73 ניק בלקמן החליף את קיארטנסון. 11 דקות לסיום סולליך הגיע למצב לא רע מחוץ לרחבה אבל ראיקוביץ' שוב היה במקום וקלט. בדקה ה-80 גם חיפה נותרה ב-10 שחקנים אחרי שבן הרוש ספג צהוב שני בעקבות עבירה על אצילי והורחק. 4 דקות לסיום עטר כמעט הכריע את המשחק לאחר הכנה טובה של בלקמן אבל גלזר הצליח להציל את הירוקים. 0:0 בסיום.