צפו: 2:5 גדול למכבי על הפועל עכו. שלושער לעטר


פרי גיים
אחרי הניצחון על בני יהודה בגביע הטוטו, מכבי תל אביב חזרה הערב (ראשון) לאיצטדיון בנתניה, הפעם למשחק בליגת העל. הצהובים אירחו את הפועל עכו למשחק במסגרת המחזור ה-9 במטרה לשוב למסלול הניצחונות גם בליגה. אחרי שהצטיין בגביע הטוטו, אור דסה קיבל את חולצת ההרכב הראשון גם הפעם וערך את הופעתו הראשונה בהרכב הפותח בליגה. יחד איתו זכו לקרדיט ב-11 גם אבי ריקן ואלירן עטר, כאשר וידאר קיארטנסון הוצב בחלק הקדמי.

מהעבר השני, עכו הגיעה לאחר חילופי מאמנים. רק השבוע החליף אלדד שביט את שלומי דורה בעקבוץ העובדה שהצפוניים חוו רצף תוצאות רע עם 3 הפסדים ב-4 משחקים. עמראן אלקרנאווי, שהיה בספק ונחשב לאחד השחקנים החשובים של העכואים, פתח ב-11 ושיתף פעולה בחלק הקדמי עם פיטר אונייקצ'י. 

מחצית ראשונה
די כצפוי, מכבי היתה הקבוצה היוזמת בפתיחת המשחק וכבר בדקה ה-3 כמעט עלתה ליתרון, אך שטראוס הצליח להדוף נגיחה מסוכנת של קיארטנסון. בדקה ה-10 אצילי פרץ יפה משמאל וחדר לרחבה אבל ההגנה הצליחה להרחיק רגע לפני שבעט לשער. הלחץ] הצהוב נמשך ו-4 דקות לאחר מכן ריקן הגיע למצב נהדר אחרי מסירה של וידאר אבל נעצר אצל השוער רם שטראוס. בדקה ה-18 הגיע התור של עטר לבחון את השוער עם בעיטה חופשית נהדרת מ-30 מטרים אך שטראוס הדף. 

בדקה ה-28 עטר כבר מצא את הרשת. קיארטנסון נשלח לעומק ועם מסירה מצויינת השאיר לחלוץ ששלח פנימה כדור שטוח. שער שני לעטר תוך 3 ימים. 2 דקות בלבד עברו ומכבי כבשה את שני. הפעם אצילי בעט כדור שפגע בקיראטנסון, אך ניתז ממנו לריקן. הקשר המשיך בבעיטה מהאויר, שהוסטה מעט, הטעתה את השוער וחדרה לרשת. גם בדקות שנותרו עד לסיום המחצית המשחק התנהל בשליטה מוחלטת של מכבי, שלא מצאה שער נוסף. 0:2 בהפסקה.

מחצית שניה
מכבי החלה בצורה טובה גם את 45 הדקות האחרונות ומיד בפתיחת המחצית  ניסיונות של קיארטנסון ועטר סיכנו את השער של היריבה, אך לא מצאו את הרשת. בדקה ה-54 עכו קיבלה הזדמנות לחזור למשחק אחרי שהשופט קבע כי בן חיים ביצע עבירה ברחבה, בהחלטה גבולית מאוד. ראיקוביץ' לא התרגש, הגיב טוב לבעיטת הפנדל של סיראג' נסאר ושמר על השער נקי מספיגות. 

אחרי דקות מעט יותר רדומות בדקה ה-65 קיארטנסון שוב כמעט כבש אחרי קרן של אצילי, אך נגח לקורה. מכבי המשיכה לחפש את השער ובדקה ה-69 ריקן כבר השלים צמד אחרי שהתקדם ממרכז המגרש ומ-20 מטרים שלח טיל לפינה הרחוקה ופנימה. בדקה ה-71 ריקן פינה מקום לדור מיכה שנכנס כמחליף לאחר פציעה ארוכה וזכה לקבלת פנים חמה מהיציעים. מכבי המשיכה להנות מכל רגע על הדשא ובדקה ה-76 הגיע הרביעי. אור דסה, בעוד משחק טוב, ירה כדור חזק מ-18 מטרים, השוער הדף אבל עטר הגיע לריבאונד והבקיע בקלות את השני שלו. 10 דקות לפני הסיום גם עכו עלתה על הלוח. התקפה מהירה של האורחים הגיעה בסופו של דבר לקינקובסקי שמול ראיקוביץ' בעט בחצי גובה לפינה הרחוקה ולרשת. 4 דקות לסיום עכו הצליחה לכבוש שער שני אחרי שייני החזיר כדור לאחור, אך מוליץ' חטף והכניע את ראיקוביץ' בשער שלא שינה את התמונה הכללית. בתוך תוספת הזמן עטר הגיש את הקינוח. החלוץ שיגר כדור חופשי נהדר מ-18 מטרים לחיבורים של שטראוס וחתם ערב אישי אדיר. 2:5 למכבי בסיום.