מכבי הפסידה 4:0 לאסטנה בחוץ


פרי גיים
מכבי תל אביב התייצבה הערב (חמישי) באיצטדיון אסטנה ארנה. הצהובים התארחו אצל אסטנה למשחק במסגרת המחזור השלישי בשלב הבתים של הליגה האירופית, כאשר ערב המחזור לשחקניו של ג'ורדי קרויף היתה נקודה אחת, בדיוק כמו לקזחים. המאמן בחר לעלות עם הרכב שכלל את טינו סושיץ' וניק בקלמן, שלא פתחו בניצחון הליגה על בני יהודה. בנוסף, דור פרץ שוב קיבל קרדיט ב-11 ווידאר קיארטנסון הוביל את החלק הקדמי.

מהעבר השני, אסטנה הגיעה להתמודדות לאחר שבמחזור הקודם סיימה ב-1:1 ביתי מול סלביה פראג. הזרים ג'וניור קבאנאנגה ופטריק טוומאסי, שנחשבים לשחקני המפתח של הקבוצה, הוצבו בהתקפה של המאמן סטנימיר סטוילוב. 

מחצית ראשונה
המשחק נפתח בצורה די שקולה כאשר אסטנה החזיקה מעט יותר בכדור בדקות הראשונות. בדקה ה-17 המארחת גם קיבלה הזדמנות ראשונה, אך ראיקוביץ' לא התקשה לקחת כדור חופשי שבעט טוומאסי מ-23 מטרים. 2 דקות לאחר מכן קבאנאנגה כמעט כבש בבעיטת עקרב אקרובטית אבל החמיץ את המסגרת במעט. האיום הראשון של מכבי הגיע דקה לאחר מכן, בעיטה טובה של באטוקיו הוסטה על ידי ההגנה לקרן. הדקות הבאות התנהלו בשליטה קזחית, כאשר אסטנה הרבתה ליזום.

בדקה ה-33 אסטנה עלתה ליתרון לאחר שקיבל פנדל. כדור שנבעט לעבר השער פגע בידו של דור פרץ והשופט הורה על הנקודה הלבנה. פטריק טוומאסי לקח את הבעיטה וקבע 0:1 לקזחים. 3 דקות לסיום המחצית הראשונה המארחת הכפילה את היתרון. הפעם המגן השמאלי שומקו שלח כדור רוחב משמאל, טוומאסי נותר לא מכוסה ובנגיעה חדה שלח את הכדור לרשת. 

מחצית שניה
קרויף ניסה לרענן את השורות עם הכנסתם של עטר וריקן במקום סושיץ' ופרץ בפתיחת המחצית השניה, אבל בדקה ה-47 אסטנה כבשה את השלישי. המארחת יצאה למתפרצת עם קבאנאנגה שמזווית קשה מאוד ומכ-20 מטרים ירה ברגל שמאל כדור חד שחדר לפינה הרחוקה. קבנאנגה המשיך ללהוט ו-5 לאחר מכן כבר השלים צמד אחרי שחילופי מסירות הציבו אותו לבד מול ריאקוביץ' שלא יכול היה לעצור את הבעיטה החזקה לרשת. כשהיתרון של היריבה לא מוטל בספק קצב המשחק די ירד בהמשך המחצית השניה. בדקה ה-63 באטוקיו ייצר בעיטה לא רעה ממרחק אבל השוער הצליח לקלוט. לקראת הסיום איתן טיבי נכנס כמחליף במקומו של קיארטנסון. התוצאה נשמרה עד השריקה האחרונה – 0:4 לאסטנה בסיום.