מכבי בחצי גמר הטוטו, 0:3 על בני יהודה. שער בכורה לעטר


פרי גיים
מכבי תל אביב חזרה הערב (חמישי) לאיצטדיון בנתניה ואירחה את בני יהודה למשחק במסגרת שלב רבע הגמר של גביע הטוטו. מדובר היה במפגש השני בין הקבוצות בתוך פחות משבועיים, כשבפעם הקודמת גברה מכבי על היריבה במסגרת הליגה. ג'ורדי קרויף ביצע שינויים רבים בהרכב הפותח שלו כשבין השאר קיבלו את הקרדיט איתן טיבי, מתן בלטקסה ואיגור פיליפנקה בחוליית ההגנה, טינו סוון סושיץ' בקישור ובחלק הקדמי אור דסה הצעיר. מהעבר השני יוסי אבוקסיס העלה בהרכב את אליאל פרץ, מרסלו ומתן חוזז שמושאלים לבני יהודה ממכבי. 

מחצית ראשונה
המשחק נפתח בצורה די שקולה כששתי הקבוצות מנסות להניע את הכדור. כבר בדקה השניה אור דסה, בבכורה שלו, ביצע דאבל פס יפה עם בלקמן אבל בעט מעל השער. בדקה ה-16 גם האורחים סיכנו את השער, אך בעיטה של אשכנזי ממרחק חלפה מעל המשקוף. ההזדמנות הבאה הגיעה 7 דקות לאחר מכן, הפעם מתן חוזז בחן את ראיקוביץ' שהדף כדור חד. בדקה ה-32 הזהובים קיבלו צ'אנס טוב לעלות ליתרון אחרי שחוזז הכניס עומק לולסקיס, שבעט מעמדה נוחה אבל ראיקוביץ' יצא מצוין והדף.

בדקה ה-42 הגיע הרגע של אלירן עטר. הצהובים קיבלו כדור חופשי מכ-23 מטרים, עטר סובב באומנות מעל החומה, לקורה ופנימה. שער בכורה לחלוץ מאז חזר למועדון. דקה עברה והצהובים נשארו בעשרה שחקנים לאחר שסושיץ' איבד כדור, הכשיל שחקן של בני יהודה בדרך לשער וספג אדום ישיר. האורחת גם קיבלה פנדל אבל דובב גבאי בעט לקורה והחמיץ את ההזדמנות. 0:1 למכבי בהפסקה.

מחצית שניה
למרות החסרון המספרי הצהובים פתחו טוב את החצי השני ובדקה ה-49 מסירה דסה הציבה את בלקמן במצב לא רע, אבל השוער זובאס קלט את הבעיטה שלו. בדקה ה-56 עטר כמעט הבקיע את השני שלו אחרי שנשלח לעומק אך מזווית מעט קשה פיספס את המסגרת בסנטימטרים. בדקה ה-65 מספר השחקנים התאזן. פרץ הכניס כדור נהדר לדסה, שדהר לעבר השוער והוכשל על ידי בלילתי. שחקן בני יהודה ספג אדום ישיר ומכבי זכתה בפנדל. ניק בלקמן לקח אחריות, אבל זובאס הצליח לעצור את הבעיטה שלו ולמנוע את השער השני.

בדקה ה-71 כמעט ראינו שער ענק אחרי שדסה השאיר עקב יפה לעטר, שבעט כדור טוב, אבל זובאס הוציא את זה בקצות האצבעות. דסה המשיך להצטיין ובדקה ה-77 סחט פנדל נוסף אחרי שהוכשל ברחבה על ידי חוזז. בלקמן לקח את הבעיטה פעם נוספת והפעם לא התבלבל – 0:2 למכבי. דקה עברה והצהובים כבר כבשו את השלישי. ריקן היה גיבור הרגע עם שער יפהפה בצ'יפ גאוני. ככל הנראה אחד הגולים היפים בקריירה של הקשר.