מכבי נפרדה בתיקו 2:2 עם הפועל חיפה


פרי גיים

מכבי תל אביב יצאה למשחק נגד הפועל חיפה עם סגל כמעט מלא, כשניק בלקמן וז'אן סילבן באבין עמדו לרשותו של ג'ורדי קרויף אחרי שנעדרו ממשחק הליגה האירופית נגד סלביה פראג.

מחזור 11: מכבי תל אביב – הפועל חיפה | תקציר

גם איל גולסה שב להרכב של קרויף ופתח לצידם של אבי ריקן ואור דסה בקישור. מיכה פתח בהתקפה לצידם של עטר וקיארטנסון.

מחצית ראשונה

ההזדמנות הראשונה במשחק הייתה בדקה ה-6 של אלון תורג'מן שהשתלט על כדור ברחבה ובעט מ-7 מטרים לידיים של ראייקוביץ'.

בדקה ה-19 מכבי רשמה החמצה ראשונה במשחק, אחרי שאבי ריקן קיבל כדור סמוך לקו 16 המטרים, הסתובב ובעט מדוייק לפינה. הכדור פגש את הקורה ויצא החוצה. בדקה ה-27 איל גולסה ניסה גם הוא את כוחו בבעיטה מ-20 מטרים שחלפה סמוך למשקוף. 

בדקה ה-33 הפועל חיפה עלתה ליתרון אחרי טעות בהגנה של הצהובים. אלון תורג'מן השתלט על כדור שהדף ראייקוביץ' אחרי איבוד כדור וכבש מקרוב. בדקה -35 אבי ריקן הישווה ל-1:1, אחרי שהשתלט על כדור במרכז המגרש, פרץ קדימה ומ-17 מטרים בעט לפינה הימנית ופנימה. בדקה ה-44 ניסה גם מיכה בעיטה מ-16 מטרים לידיו של קדוש. בדקה ה-45 אלירן עטר העלה בבעיטה חופשית אדירה אל חיבורי הקורות את הצהובים ליתרון והוריד את מכבי ביתרון 1:2.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה ערך ג'ורדי קרויף את החילוף הראשון במכבי כשהכניס את כריסטיאן באטוקיו על חשבונו של אור דסה. 

בדקה ה-50 ראייקוביץ' רשם הצלה ענקית אחרי שעצר בעיטה מ-7 של חנן ממן. מן העבר השני קיארטונסון רשם החמצה גדולה אחרי שנגח כדור שהרים ריקן מ-6 מטרים לידיו של השוער.

בדקה ה-55 חיפה השיגה את השיוויון מהנקודה הלבנה אחרי עבירה של טיבי. חנן ממן דייק מהנקודה הלבנה, ראייקוביץ' הגיע לכדור אך לא מנע את השער. 2:2. מכבי המשיכה ללחוץ על שערה של חיפה ובדקה ה-61 רשם ריקן החמצה אחרי כדור עומק שהכניס גולסה. ריקן הגיע לא טוב לכדור ובעט מעל לשער. גם כריסטיאן באטוקיו ניסה בעיטה מרחוק אך הכדור שלו חמק מהמשקוף.

אחרי ניסיונות של ריקן ועטר בבעטות מחוץ לרחבה החליט קרויף לחזק את החלק הקידמי והכניס את שוינפלד ויצחקי על חשבונם של ריקן וקיארטנסון. בדקה ה-85 חיפה נותרה ב-10 שחקנים אחרי כרטיס צהוב שני שספג ניסו קפילוטו. בסיום המשחק שתי הקבוצות נפרדו בתיקו 2:2