סוף טוב: צפו ב-0:1 הנהדר של מכבי על ויאריאל


פרי גיים
מכבי תל אביב הגיעה הערב (חמישי) לאיצטדיון לה סרמיקה בעיר ויאריאל וערכה את המשחק האחרון שלה בשלב הבתים של הליגה האירופית לעונה הנוכחית. הצהובים קיוו לסיים את הקמפיין עם טעם קצת יותר טוב במשחק המסגרת המחזור ה-6 של שלב הבתים, כאשר התוספת לסגל של ג'ורדי קרויף היתה אלי דסה שהחלים מפציעה ופתח על הספסל. ניק בלקמן וארון שוינפלד שיתפו פעולה בחלק הקדמי ואילו דור פרץ ואבי ריקן קיבלו קרדיט במרכז המגרש.

 

מהעבר השני ויאריאל הספרדית הגיעה לאחר שכבר הבטיחה את עלייתה לשלב הבא. המאמן חאבי קאייחה פתח בהרכב עם לא מעט שחקנים צעירים כשהשמות הבולטים היו רוברטו סוריאנו ואנטוניו רוקאבינה.

מחצית ראשונה
מכבי פתחה את המשחק עם ביטחון ובדקה ה-5 גם כמעט כבשה, אבל השוער ברבוסה הצליח להדוף נגיחה של באבין. מהעבר השני גם המארחים נכנסו למשחק ובדקה ה-20 גם איימו לראשונה על השער עם בעיטה של סוריאנו ממרחק שחלפה ליד העמוד.

המקומיים החלו להחזיק בכדור יותר וכעבור 10 דקות סוריאנו שוב חיפש את המסגרת עם בעיטה מ-20 מטרים, אבל לא ממש סיכן את ראיקוביץ'. 2 דקות עברו וגם מכבי הגיעה להזדמנות אך נגיחה של בלקמן הלכה אל ידיו של ברבוסה. המשחק המשיך להיות שקול בדקות הבאות ו-6 דקות לפני המחצית בעיטה של גונסאלס חלפה מעל השער של ראיקוביץ'. 

מחצית שניה
ויאריאל פתחה את החצי השני עם שליטה במגרש וגם ייצרה שתי הזדמנויות, כולל החמצה גדולה מאוד של מריו גונסאלס בדקה ה-50. דקה לאחר מכן בלקמן ייצר לעצמו מצב ובעט מ-18 מטרים לידיים של השוער. מכבי המשיכה לתקוף ובדקה ה-60 גם השיגה את השער הראשון שלה העונה במפעל. מיכה הוציא מתפרצת ועם מסירת עומק מושלמת מצא בלקמן שבקור רוח שלח את הכדור לפינה הרחוקה ופנימה.

מכבי נראתה טוב גם בדקות הבאות ובדקה ה-68 כמעט השיגה שער שני אחרי שריקן הגביה כדור חופשי, טיבי נגח ממצב קורץ אבל השוער הצליח לקלוט. בדקה ה-72 אלי דסה חזר לדשא לאחר פציעה ארוכה ונכנס כמחליף במקומו של דור מיכה, שזכה לתשואות מהאוהדים הצהובים של מכבי ביציע. שתי דקות עברו וריקן הגיעה למצב טוב לאחר התקפה נהדרת של מכבי, אך פיספס את המסגרת במעט. 3 דקות לסיום המארחים קיבלו הזדמנות גדולה לאזן אבל פובדה החמיץ את המסגרת מ-10 מטרים. בתוך תוספת הזמן עטר כמעט הבקיע את השני לאחר מתפרצת של מכבי, אך בעט סנטימטרים מהעמוד.