דוהרת קדימה: מכבי ניצחה 1:2 את קרית שמונה. צפו בתקציר


פרי גיים
אחרי שהשיגה שני ניצחונות, על הפועל ב"ש בגביע הטוטו ובית"ר י-ם בליגה, מכבי ת"א ניסתה להמשיך את המומטום החיובי גם הערב. הצהובים אירחו את הפועל קרית שמונה באיצטדיון בנתניה למשחק במסגרת המחזור ה-15 של ליגת העל בידיעה כי ניצחון יצמק לפחות זמנית את הפער מהפסגה. ג'ורדי קרויף העלה הרכב דומה לזה שניצח בטדי, אך מי שקיבלו הפעם את המקום ב-11 היו וידאר קיארטנסון וכריסטיאן באטוקיו.

מהעבר השני קרית שמונה הגיעה לאחר הפסד להפועל רעננה במחזור האחרון ובסך הכל 3 הפסדים ב-4 משחקיה האחרונים. המאמן חיים סילבס בחר לפתוח עם אחמד עאבד ושובל גוזלן בחלק הקדמי ואיאד אבו עביד הוצב בחוליית ההגנה. מנגד, הצפוניים חסרו את נייג'ל האסלביינק בעקבות הרחקה במשחק הקודם.

מחצית ראשונה
ההזמנות הראשונה במשחק היתה שייכת לקריית שמונה

אחרי שבדקה ה-5 אחמד עאבד נשלח מעבר לקו ההגנה והגיע לאחד על אחד מול ראיקוביץ'. עאבד ניסה לחלוץ על פניו אבל יציאה נהדרת של הסרבי בלמה אותו. שתי דקות לאחר מכן גם מכבי סיכנה לראשונה אחרי ההגנה הדפה כדור לעבר פרץ, שמ-18 מטרים בעט טוב ברגל שמאל, אבל פגע רק בקורה. הצהובים השתלטו על המשחק ובדקה ה-19 גם עלתה ליתרון. אלי דסה חדר לרחבה בצורה אופיינית מימין, העביר רוחב חד וקיארטנסון המשיך בנגיעה אחת לפינה הרחוקה ופנימה. בדקה ה-27 גם ריקן התקרב לכיבוש אחרי מסירה מדור מיכה, הבעיטה שלו חמקה ליד הקורה. 

מכבי המשיכה להיראות טוב ובדקה ה-32 דריבל נהדר של בלקמן הותיר שני שחקנים מאחור, אלא שגם הבעיטה שלו חמקה מהצד הלא נכון של הקורה. 5 דקות עברו ועוד מצב טוב של מכבי לא הפך לשער אחרי באטוקיו חדר לרחבה לאחר דאבל פס עם קיארטנסון והשאיר לריקן, הקשר בעט חזק אך ניצו הצליח להדוף. בדקה ה-41 קיארטנסון כבר ראה את השני ברשת לאחר בעיטה נהדרת לכיוון החיבורים, רק שאבו עביד שם את הראש והציל מהקו שער בטוח. בדקה ה-44 מכבי שילמה על ההחמצות כק"ש הצליחה לאזן. אחמד עאבד קיבל את הכדור בצד ימין של הרחבה, חתך למרכז ומ-10 מטרים שלח כדור לפינה הרחוקה של ראיקוביץ'. 1:1 בהפסקה.

מחצית שניה
למרות השער שספגה לפני הירידה למחצית מכבי לא נבהלה, פתחה בצורה סבלנית את החצי השני ובדקה ה-54 גם החזירה לעצמה את היתרון. דור מיכה ביצע פעולה יפה בצד ימין של הרחב, הגביה למרכז ובלקמן המשיך נגיחה לא קלה לרשת. בדקה ה-66 קרית שמונה ספגה מכה נוספת כשנותרה ב-10 שחקנים אחרי שברוסו קיבל צהוב שני לאחר עבירה על דור פרץ. שיתוף הפעולה בין בלקמן למיכה נמשך ובדקה ה-70 הקשר שוב מצא את החלוץ, שהפעם נגח מעל השער.

קרויף רענן את השורות עם חילופי כאשר דוידזאדה, עטר ורודריגס נכנסו במהלך המחצית השנייה. בדקה ה-80, אחרי לא מעט מסירות, מיכה ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, אבל זה היה גבוה מדי. למרות החסרון המספרי הצפוניים יצאו קדימה בדקות הסיום במטרה להשיג שער שיוויון. מכבי ניצלה זאת כדי להגיע מצב טוב נוסף אחרי פריצה סוחפת של רודריגס ומסירה לקיארטנסון, אך הפעם האיסלנדי החמיץ באחד על אחד מול ניצן. 1:2 למכבי בסיום.